Drepturile fundamentale ale consumatorilor

Pentru satisfacerea nevoilor complexe ale consumatorilor, agenţii economici, fie producători, prestatori sau comercianţi, trebuie să aibă în vedere cele 7 drepturi fundamentale, şi anume:

1.Dreptul de satisfacere a necesităţilor fundamentale se referă la accesul consumatorilor la produsele şi serviciile esenţiale pentru viaţa lor, şi anume: alimente suficiente şi corespunzătoare, îmbrăcăminte,locuinţe, îngrijirea sănătăţii, învăţământ şi cultură.

2.Dreptul la libera alegere a produsului se referă la crearea condiţiilor pentru ca toţi consumatorii să aibă posibilitatea de a alege mărfurile pe care le doresc, în funcţie de preferinţe, tradiţiile naţionale sau locale, de preţurile practicate pe diferite pieţe care trebuie să fie corelate cu calitatea produselor.

3.Dreptul la protecţia sănătăţii şi securităţii presupune ca oamenii să fie proteaţi împotriva riscului de a cumpăra un produs sau serviciu care le-ar preiclita viaţa, sănătatea sau securitatea.

4.Dreptul la informare şi educare stă la baza exercitării şi altor drepturi ale consumatorilor. Astfel căci consumatorilor trebuie să li se transmită prin mijloacele media şi nu numai informaşiile necesare pentru a cunoaşte unele aspecte esenţiale ale calităţii unor produse mai complexe, modul lor de utilizare şi întreţinere, precum şi drepturile fundamentale pe care le au consumatorii, legislaţia şi organismele naţionale şi locale la care pot apela.

5.Drepturile la protecţia intereselor economice ale consumatorilor împotriva abuzurilor de putere exercitate de unii agenţi economici, precum: impunerea unor clauze ce pot favoriza folosirea unor practici abuzive.

Citeste si:  Muzeul Figurilor de Ceara Otrazhenie?

6.Dreptul la compensare se referă la situaţiile în care produsele nu corespund calitativ în timpul utilizării, faţă de prevederile standardelor sau a declaraţiilor de conformitate ale producătorilor.

7.Dreptul la asociere şi reprezentare. Consumatorii au dreptul de a se exprima în faţa agenţilor economici şi a autorităţilor statului în legătură cu calitatea produselor şi serviciilor. Pentru a-şi exercita acest drept, consumatorii se pot organiza în asociaţii, federaţii, consilii şi fundaţii, precum a-şi apăra interesele şi a aplica în practică drepturile lor fundamentale

Kathy

Descrierea satirica a lui Kathy . Presupun ca ea isi imagineaza Iadul ca fiind o insertzie a unui portjartier negru cu dantela violet printre visine cu coniac invelite in pralina. Toate acestea , introduse fiind intr-un balon roz cu floricele aurii si zburand spre Cloud #9. E singura dracoaica de pe dc pe care n-am vazut-o sa simta vreo nevoie sa urle cat e ea de desteapta si cred ca tot singura care atunci cand a trebuit, nu a dat inapoi , dar a zis adevarul nu numai raspicat dar si gol-golut si gata de dat pe spate. Mai ales pe teme deocheate, spune niste chestii asa de lucide incat majoritatea interlocutorilor sai, raman suspendati intre excitare,aprobare si revenire brusca la realitate. In corzi adica. |Va invit pe blogul meu Jurnalul lui Kathy| |Daca iti plac articolele mele aboneaza-te la  RSS Feed-ul Blog Event !|

3 thoughts on “Drepturile fundamentale ale consumatorilor

  • May 6, 2012 at 9:51 pm
    Permalink

    bine redactat:) bvo

  • May 6, 2012 at 11:15 pm
    Permalink

    multumesc. a fost destul de greu sa pot sa il scriu in asa fel incat lumea sa inteleaga ceva din el. ca stii cum e aia, sunt termeni si termeni…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *