Remedii pentru insomnie

Ai probleme cu starea de insomnie? Citeste acest articol pentru a te putea descurca mai bine cu privarea de somn, pentru a te putea simti din nou cu bateriile reincarcate, alert si activ.

Privarea de somn poate avea motive fiziologice, precum anumite conditii medicale, psihologice – aici cel mai bun exemplu este stresul prelungit, dar exista desigur si factorii externi de care trebuie tinut cont – mediu zgomotos, responsabilitati personale sau profesionale numeroase si asa mai departe.

Nevoia de odihna poate sa difere de la o persoana la alta, unii pot fi foarte activi avand nevoie de doar 5 ore de odihna pe zi, in timp ce alte persoane au nevoie de minim 8 ore sau chiar mai multe pentru a putea functiona corespunzator.

Orele dintr-o zi nu pot fi extinse, cu toate ca poate ne-am dori asta, insa ceea ce putem face este sa imbunatatim calitatea somnului si rapiditatea cu care adormim. Pentru aceasta este necesara implementarea catorva schimbari in stilul de viata, dupa cum urmeaza.

Fiti mai activi din punct de vedere social – interactiunea cu oamenii si implicarea in comunitate reduce nivelul de stres.

Cereti ajutor – daca ceva va ingrijoreaza, vorbiti cu un prieten apropiat sau cu un membru al familiei, nu ramaneti ingrijorati in legatura cu diverse probleme pe timpul noptii.

Citeste si:  Varful cel mai impresionant din lume

Dormiti si dupa-amiaza – o repriza de 10 sau 20 de minute de atipire poate foarte bine sa reincarce bateriile oricui.

Formati-va un program bine stabilit de odihna – a adormi aproximativ la aceeasi ora in fiecare zi formeaza un model de odihna pentru fiecare. Aceasta ora trebuie mentinuta chiar si in weekenduri.

Fiti activi din punct de vedere fizic – miscarea si exercitiile fizice au legatura directa cu un somn mai profund si mai odihnitor.

Evitati mesele incarcate inainte de culcare – o cina simpla, usoara, luata cu cel putin trei ore inainte de culcare este alegerea cea mai potrivita pentru a evita starea de insomnie.

Somnul este una din nevoile de baza ale organismului, acesta nu va functiona bine fara a fi odihnit. In caz de insomnie, in caz ca aveti o slujba cu multe cerinte, o viata personala solicitanta de asemenea, incercati sfaturile anterior enumerate pentru a reusi sa mentineti echilibrul dorit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *