Lansare Oculus Rift

Oculus, compania VR cumparata de catre Facebook, incepe sa accepte precomenzi pentru dispozitivul ce permite experienta unei realitati virtuale. Cu toate acestea, firma nu a declarat nici pana in prezent care va fi pretul noilor casti VR. De asemenea, castile vor obliga utilizatorii sa cumpere noi jocuri pentru PC.

“Astazi, suntem incatati sa anuntam ca pre-comenzile pentru Rift vor fi disponibile pe oculus.com in ziua de 6 ianuarie, la ora 8 AM. Vom distribui absolut orice aveti nevoie si tot ceea ce veti dori sa aflati despre Rift”- sustine compania.

In sfarsit, compania a dezvaluit, in cele din urma, detaliile inovatoare privind castile VR, la un eveniment ce a avut loc in San Francisco, la inceputul acestui an. Versiunea de consum a Oculus Rift va fi lansata la inceputul anului viitor si va folosi controller-ul Xbox One a celor de la Microsoft, si va fi capabil sa ruleze un flux de jocuri Microsoft dar si propriile sale jocuri de realitate virtuala.

De asemenea, compania a declarat ca pretul castilor va fi, initial, de aproape 1500 dolari- acest pret include si un set care permite conexiunea castilor cu calculatorul. Cu toate acestea, potrivit expertilor de la firma de jocuri Nvidia, mai putin de 1% din PC-uri se asteapta sa fie utilizate la nivel global in anul 2016.

Citeste si:  Statistici Kickstarter

Jason Paul, general manager al diviziei de realitate virtuala a Nvidia, sustine ca majoritatea computerelor necesita mai multa performanta bruta pentru a functiona corect cu cele mai bune casti. “Castile impresionante de tip VR necesita de sapte ori mai multa putere de procesare grafica, comparativ cu aplicatiile de 3D si jocurile traditionale”.

Efectele tehnologiei VR asupra sanatatii

Cu toate ca este o adevarata inovatie in domeniul tehnologiei, se pare ca exista o serie de efecte pe termen lung asupra sanatatii, care trebuie abordate. Astfel, potrivit specialistilor, se pare ca aceste casti pot cauza ameteala, dureri de cap si oboseala ochilor. In plus, producatorii nu recomanda ca aceste casti sa fie utilizate de copii, iar Samsung si Oculus indeamna adultii sa faca o pauza de cel putin 10 minute la fiecare jumatate de ora jucata.

De asemenea, profesorul Jeremy Bailenson de la Universitatea Stanford, sustine ca aparatele de realitate virtuala pot schimba modul in care un utilizator gandeste si se comporta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *