Profesionalismul hotelurilor din Romania

Cunosc pe cineva care a lucrat pentru booking.com o perioada lunga de vreme. Nu avea legatura prea mare cu hotelierii si nici cu administratorii lor, el doar se ocupa de design si ceva management pentru zona Romaniei. A renuntat la a mai lucra cu ei pentru ca veniturile nu erau conforme cu realitatea si cu munca pe care o presta, dar totusi a aflat cateva detalii simpatice despre cat de profesionisti sunt cei care lucreaza in industria hoteliera.

Habar nu au de sistemul de rezervari online. Efectiv ei nu stiu ce inseamna o rezervare online. Primeau sute pe zi unele hoteluri si nu onorau mai mult de 20%. Nu pentru ca nu aveau locuri, ci pentru ca nu aveau un angajat fix care sa se ocupe de rezervare in sine. Norocul lor era ca cei de la booking le oferea sansa sa primeasca platile in avans si de asemenea se ocupau ei chiar daca nu erau obligati, ca turistul sa primeasca confirmarea cazarii.

Habar nu au de potentialul online Un hotel din Mamaia a primit aproximativ 300 de clienti prin intermediul booking pe parcursul verii lui 2014. Cei de la booking au avut pentru toti turistii trimisi un comision de 2%. Un comision foarte mic de altfel. Hotelul respectiv si-a reziliat contractul pe motiv ca nu primesc indeajuns de multi turisti din partea online. Dupa o perioada, s-au reintors inapoi si au reluat colaborarea.

Citeste si:  Pe vremea mea....

Nu isi tin turistii aproape, ca prieteni. La cererea celor de la booking le-a oferit hotelierilor romani o serie de flyere si de informatii despre cum pot tine aproape turistii. El avea o baza de date cu turistii respectivi si un contract intre turisti si ei de preluare a datelor si transmiterea lor hotelului la care au facut rezervarea. Le-a oferit hotelierilor datele clientilor, ca pe viitor sa vina cu oferte catre acestia. Hotelierii au fost incantati, dar niciun turist nu s-a mai intors la ei pentru ca nu le-au mai oferit oferte pe viitor.

Nu vor sa plateasca pentru publicitate. In afara programului Booking a mai colaborat cu alte cateva hoteluri. Toate au impresia ca pe internet se face publicitate gratuit si usor. Le-a oferit un pachet SEO + modificare design. Efectiv le-a refacut totul de la A la Z si pe deasupra, le-a ridicat si imaginea, dar si numarul de vizitatori. Un hotel era pe prima pagina in cautarea “cazare Eforie Nord”, zona in care se incadra. Pretul cerut a fost de 1000RON. Un pret extrem de mic pentru serviciile oferite pe decursul a 2 luni. Desigur, suma li s-a parut mult prea mare si au spus ca pot sa ofere doar 600RON. Am acceptat, cu consimtamantul ca las de la mine. Mi-am dat seama ca nu avea cu cine discuta, erau afoni in asa ceva.

Citeste si:  Transfer in relatia profesor - student

Nu vor angajati profesionisti. In vara anului 2014 eu am primit cererea sa lucrez la un hotel de pe litoral. Efectiv ma ocupam de tot managementul online dar si offline, venind cu oferte si facand tickete pentru turistii fideli. Am facut munca cat pentru 4 persoane timp de 2 luni. La un moment dat, mi-au prezentat foaia de anulare a contractului pe motiv ca nu isi permit sa plateasca un angajat in plus, pentru ca munca mea ar putea sa o faca un alt angajat, precum cel de la receptie. Am discutat cu receptionerul, care de altfel era afon in management online si de asemenea nu stia sa scoata la imprimanta un text, daramite un flyer atractiv. Au esuat lamentabil si apoi m-au cautat sa lucrez din nou cu ei.

Cam in asta consta profesionalismul romanesc in materie de hoteluri si pensiuni. Nu stiu cu ce se manaca promovarea si managementul. Degeaba oferi conditii de 5 stele la pret de 2 stele si degeaba ai cea mai buna mancare la restaurantul hotelului daca nu vine nimeni sa ti-o manance. Creeaza un cumul de servicii si combina-l cu un cumul de profesionisti, asa reusesti!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *