Dezbatere: Ce am schimba la turismul românesc?

România este o ţară superbă, plină de vestigii istorice, geologice şi culturale. Având toate formele de relief, de la Marea Neagră ( -2211m) până la vârfurile masivului Făgăraş (vârful Moldoveanu – 2544m), această ţară este situată într-un punct în care se poate practica turism pe tot timpul anului.

Nu vom arunca cu pietre în nimeni, pentru că dacă am face asta, mai mult ca sigur vom blama mult prea multe persoane şi lipsa acestora de imaginaţie. Am mai scris odată aici despre problemele turistice româneşti, şi voi scrie în continuare cu speranţa că ne vom trezi cu toţii şi vom încerca să trezim şi pe cei ce conduc acel Minister.

Pe lângă părerea mea cea veşnică, şi anume lipsa de imaginaţie a oamenilor din spatele Ministerelor, am rugat mai multe persoane să îmi răspundă la întrebarea Ce aţi schimba la turismul românesc? Am primit diverse răspunsuri foarte interesante şi vă invit să le citiţi.

Morosanu Teodor Marian zice: În primul rând, sigla, frunza aia nu spune nimic despre ţara noastră, în al doilea rând, atragerea investitorilor externi către litoralul romanesc prin transformarea hotelurilor în proprietăţi pe acţiuni sau parteneriate externe, un contract cu germani va aduce turişti germani… în al treilea rând, oprirea modernizării din Vama, Vamă este un loc perfect aşa cum e, trebuie menţinută o curăţenie, nu venit cu şezlonguri şi mofturi multe.

Roxana Nasoi zice: Hmm, cu ce să încep?
1. Calitatea serviciilor. Aparent, dacă eşti străin, eşti primit bine. Dacă eşti român, te tratează mult inferior. Până la urmă, plătesc ca să am condiţii, concediu şi odihnă, să mă simt bine.
2. Atitudini şi seriozitate. Mi-ar plăcea ca cel care îmi lansează oferta de vacanţă să transmită un vibe pozitiv, să fie serios şi să nu mă trezesc că una vorbesc la telefon/email şi alta văd la faţa locului.
3. Promovarea. Sunt multe locaţii frumoase în ţară de care se aude din vorbă în vorbă, nicidecum să găseşti pe google sau prin online ceva oferte. Se promovează extrem de subiectiv şi prost.
4. Mai multe materiale informative, detalii, hărţi, how-to’s, filmuleţe.
5. Raportul calitate-preţ.

Citeste si:  Primul blogmeet sătmărean

AMA este de părere că ‎e nevoie de mai multă ospitalitate, mai sinceră şi mai naturală si preturi pe mărimea serviciilor.

Alexandra Bohan ar schimba atitudinea angajaţilor, care ar trebui să-şi amintească faptul că vii în vacanţă, aşa că un prim pas ar fi să nu te mai privească scârbit. Apoi, cum a zis şi Roxana, calitatea serviciilor. În al treilea rând, aş aprecia nişte surprize, nişte chestii faine concepute care să atragă turiştii, aşa cum am văzut la greci (de exemplu, dacă comanzi de mâncare, ai un deşert din partea casei or şo).

Alexandra Alice zice că: Atitudinea personalului, clar, dacă prestatorul nu crede sincer în produsul său, oricât de modest ar fi şi o face doar de dragul comerţului, atunci cum poate turistul să se bucure de el, când ştie că vacanţa e un fel de “minciună reciprocă”- eu mă fac că te servesc, tu te faci că te relaxezi şi teoretic ne e bine amândurora.

Teodora Grigorie e de părere că de schimbat ar fi în primul rând, atitudinea. Să nu ne mai concentrăm pe bani, ci pe a demonstra străinilor că ţara noastră este superbă şi merita vizitată. În al doilea rând, personalizarea locurilor, pentru că nu vii într-o tară să vezi clădiri, ci să afli povesti. Nu în ultimul rând, condiţiile de transport.

Citeste si:  Cascada Havasu, un paradis american

Andra Costa: Cred că cel mai important ar fi să nu ne mai concentrăm doar pe anumite locuri şi altele, poate mai frumoase, să le lăsăm în paragina. Dacă stăm să ne gândim, cel mai mult la noi sunt promovare Mamaia (pentru marea neagră) şi Predeal/Sinaia (iarna). Nu zic că e rău că sunt promovate, pentru că până la urmă sunt staţiuni cu tradiţie şi bine dezvoltate, dar românia are mult mai mult de oferit. Cel puţin aşa văd eu situaţia. Şi nu ar trebui să ne concentrăm numai pe câştig. Adică… am ajuns super rău având în vedere că există şi mănăstiri unde se percep taxe de intrare (aşa am păţit la Voroneţ) şi pentru fotografie şi tot.

Emil Călinescu este de părere că ar trebui să ne axăm pe 4 părţi: 1. Turismul capitalei, unul dintre cele mai importante. Ce poţi face în capitală. Mulţi spun că o capitală este reprezentativă pt toată ţara. Aici te bazezi pe oamenii cu bani. Vin aici, o pun de-o afacere, le-a plăcut, revin în România. 2. Litoralul: în afară de stat la plajă, nu prea ai ce face. Şi aici aş “nişa” fiecare staţiune. Mamaia e pt cei bogaţi, saturn pt pensionari. Costineşti pt studenţi… vama pt rockeri. Nu ştiu, putem să găsim fiecăreia o “utilitate specială”. 3. Muntele, cu tot ce presupune. Şi la fel, să nişam: aici cei cu bani, aici cei fără. AIci de odihnă, aici de distracţie… 4. Agroturismul, avem destule de arătat şi acolo. Avem potenţial, nu este valorificat complet. Din păcate…

Citeste si:  Un nou nivel în prostituția românească, pe DN7 !

Alexandru Pîrlogea este de părere căci contează destul de mult modul în care tratezi clienţii, receptivitatea la nevoile lor şi felul în care le explici de ce nu e posibil să le rezolvi anumite cerinţe (empatia pe care o transmiţi către ei, înţelegerea sinceră a anumitor lucruri). Încă mai sunt diverse spaţii de cazare cu un personal care nu înţelege ce e aia “turism” şi de ce vine cineva într-un anumit loc. (ex: deşi o pensiune nu are cele mai bune condiţii, datorită modului în care eşti tratat revii cu plăcere, administratorul ei leagă o prietenie cu cei care vin acolo nu aşteaptă ca ei să plece cât mai repere).

Lucianna crede că ar trebui promovate mai bine obiectivele turistice. Oamenii trebuie sa fie bine informați. Să știe unde se pot caza, sa aibă o bază de date cu pensiuni și hoteluri, muzee șii alte alea. “Am mers cu colegele anul trecut la Sibiu, și pentru doua zile, ne-am prins urechile în tot Goagălu!”

Am primit foarte multe răspunsuri interesante de la bloggeri. Dacă voi aveţi mai multe idei şi păreri, le aştept în comentarii.

Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.

Kathy

Descrierea satirica a lui Kathy . Presupun ca ea isi imagineaza Iadul ca fiind o insertzie a unui portjartier negru cu dantela violet printre visine cu coniac invelite in pralina. Toate acestea , introduse fiind intr-un balon roz cu floricele aurii si zburand spre Cloud #9. E singura dracoaica de pe dc pe care n-am vazut-o sa simta vreo nevoie sa urle cat e ea de desteapta si cred ca tot singura care atunci cand a trebuit, nu a dat inapoi , dar a zis adevarul nu numai raspicat dar si gol-golut si gata de dat pe spate. Mai ales pe teme deocheate, spune niste chestii asa de lucide incat majoritatea interlocutorilor sai, raman suspendati intre excitare,aprobare si revenire brusca la realitate. In corzi adica. |Va invit pe blogul meu Jurnalul lui Kathy| |Daca iti plac articolele mele aboneaza-te la  RSS Feed-ul Blog Event !|

15 thoughts on “Dezbatere: Ce am schimba la turismul românesc?

  • mai 28, 2012 at 8:12 pm
    Permalink

    parere generala a mai multor persoane care au scris mai sus – atitudinea conteaza inainte de toate! daca ai ajuns (supa ce ti-ai facut planuri indelungate) si esti tratat intr-un mod rece nici ca mai pui piciorul pe'acolo in viitorul apropiat. daca ajungi intr-o minipensiune care nu este foarte dotata insa oamenii sunt prietenosi cred ca revii cu mare placere acolo

  • mai 28, 2012 at 8:13 pm
    Permalink

    Spuneam că noi românii uităm deseori să apreciem frumusețea de țară pe care o avem, de foarte multe ori. Într-adevăr există foarte multe minusuri, dar din atâtea cârcoteli uităm să mai zărim plusurile, deseori, din păcate. Noi, românii în general, stăm prost la capitolul de marketing și promovare a țării. Dacă cineva afirmă că țara asta e nașpa tindem să fim de acord. Încercați să le spuneți asta unui francez, spaniol sau chiar portughez și veți înțelege diferența.

  • mai 28, 2012 at 9:22 pm
    Permalink

    Am ajuns tarziu… dar comentez aici.
    Si eu cred ca este partial o problema de atitudine a personalului, dar nu trebuie generalizat. Am fost in multe pensiuni unde am fost foarte bine primit si m-am simtit excelent. Partial este si o problema de maximizare a profiturilor celor implicati in turism. Cred ca partial este si o problema de infrastructura, iar aici intra multe locatii ramase in paragina, fiind tratate ca si statiuni comuniste. Nu cred in problema preturilor… pana la urma exista astazi pensiuni la 70 lei pe noapte. La fel, marketing se face, dar nu beneficiaza toate obiectivele de acelasi grad de vizibilitate.
    Dar eu cred ca problema principala este conceptia romanilor. Ar vrea sa fie primiti si tratati regeste, dar totul sa fie natural, iar ei sa arunce ce vor, unde vor. Nu vrem sa ne civilizam. Altcineva trebuie sa faca intotdeauna, nu ei. Uita ca si ceilalti, gazda, sunt tot romani. Si intram intr-un cerc vicios.
    Asta este parerea mea.
    Va invit sa fiti turisti in Romania, si puteti incepe din paginile blogului meu. ;)

  • mai 28, 2012 at 9:52 pm
    Permalink

    Cam asta am eu de spus: .
    Şerban.
    Îmi cer iertare dacă am "inflamat" pe cineva.

  • mai 28, 2012 at 10:18 pm
    Permalink

    Foarte bune solutiile propuse,pacat ca nu exista vointa pentru a pune in practica macar unele dintre ele.

  • mai 28, 2012 at 10:54 pm
    Permalink

    Sorin, am convingerea că, cu perseverenţă, putem face. Azi, mai puţin. Dar mâine încă puţin, apoi poimâine şi tot aşa. Cu picătura, cum zice Înţeleptul.
    "Orice drum de 1000 li, începe cu un pas". (Proverb chinez.)

  • mai 28, 2012 at 10:58 pm
    Permalink

    Sunt de parere ca daca am fi putin mai implicati am reusi.Putin mai multa munca,putin mai multa daruire si daca am putea.Mai ales ca prezentarea din postarea ta este cat se poate de adevarata.Pacat de locurile frumoase,pacat ca nu exploatam la maxim ceea ce tara asta are de oferit.

  • mai 29, 2012 at 12:30 am
    Permalink

    cum am zis si eu si mereu voi zice. nu exista intelegere intre toate ministerele + ca nu au imaginatie pentru a ridica RO

  • mai 29, 2012 at 12:20 pm
    Permalink

    Kathy!
    Lăsaţi naibii ministerele şi guvernul şi toate paiaţele astea cu logoree!
    Iată ce zice John F. Kennedy:
    "În loc să te întrebi ce a făcut ţara pentru tine, întreabă-te CE AI FĂCUT TU PENTRU ŢARĂ!"
    Hai să terminăm odată cu ipocriziile astea ieftine gen guvernul şi parlamentul şi, şi, şi.
    Toată problema se reduce la CÂT DE ROMÂN SUNT EU.
    PUNCT!
    Vrei o traducere mai plastică?
    PE MINE MĂ DOARE! MIE ÎMI PASĂ!
    Asta e tot!
    Avem parlament/guvern/ministere/firme de şi cu escroci, pentru că puţin ne pasă de noi ca Fiinţe şi abia pe urmă ca neam şi ca ţară.
    ASTA trebuie schimbat!
    SĂ NE PESE, CA INDIVIZI!
    Atunci când orizontul individului are o rază tangentă cu vârful nasului şi poate nici atât, iese din discuţie un orizont care să cuprindă localitatea/oraşul în care trăieşti, judeţul şi în final ţara.

  • mai 30, 2012 at 12:00 am
    Permalink

    Fiindca turismul e domeniul meu (licenta in turismul pe bratul Sulina) si pentru ca sunt constantean si mai ales sunt oareum implicat in viata orasului am sa scriu un comentariu mai lung. Mai intai am sa ma refer la turismul romanesc in general si apoi am sa ma axez evident pe turismul litoral.

    In primul rand turism nu se face de la Bucuresti din birouri, trebuie mers in teren, trebuiesc lasate autoritatile (acolo unde au dovedit ca se pricep) sa faca turism cum trebuie, sa se gospodareasca singure.

    Frunza e frunza in vant. In actualul context global nu mai are sens sa promovam o tara. OK Romania, the Carpatian Garden si promovezi ce???? Trebuiesc promovate zone care au cu adevarat valoare turistica. Am sa fiu dur insa Romania nu are nimic…NIMIC de promovat. Ruine antice? Grecia, Italia si chiar Turcia au ruine d eo valoare inestimabila. Partii de ski? Noi adunat daca avem 250 km si aia vai de ei. Austriecii au mii de km de partii amenajate. Castele Romaniei? Hai sa fim seriosi pe valea Loarei sunt 1.000 de castele. SPA-uri? Austria si Elvetia ne dau clasa. Nu avem nimic in afara de Delta Dunarii care e aproape zero al nivel de infrastructura turistica.
    Privatizari cretine de genul dam hotelul lui X si restaurantul lui Y, esecuri cum ar fi Dracula Park, Baile Herculane. Am mai avea si Sighisoara si cam atat. Centele vechi ale Clujului, Sibiului ori Bucurestiului? Hai sa fim seriosi. Croatia, Franta, Italia sau chiar Cehia au niste centre istorice care sunt la ani lumina fata de ce avem noi.
    Cu toate astea Americanii au un NIMIC si mai mare decat al nostru. Cu toate astea sunt in topul mondial. Cum reusesc? Simplu. Stiu sa se vanda. Stiu sa se vanda foarte bine.
    In Romania avem doar cateva zone care merita promovate: Sibiu, Sighisoara, manastirile din Bucovina, Delta si Litoralul.
    Am ajuns la litoral. In urma investitiilor publice dar si private Mamaia s-a ridicat foarte mult in ultimii ani. Cu o serie de probleme e drept insa Mamaia la anumite capitole poate sta la egalitate cu centre ale luxului si distractiei din Europa.
    Problema o reprezinta restul statiunilor care sunt praf. Pentur a se ridica trebuiesc investii. Trebuie, dupa exemplul Mamaiei o coerenta in dezvoltare, o colaborare permanenta intre operatorii din turism si autoritati locale. In Mamaia sunt o serie intreaga de hoteluri care ofera servicii la standarde superioare, la fel ca in strainantate. Ma refer la Complexurile All inclusive care au fost ridicate in ultimii ani, hoteluri de 4 si 5 in care s-a investit masiv, unele fiind nou construite. dau ca exemplu Vega hotel 5* – ofera turistilor cazati plimbari cu un Eaclibur SS de epoca care a apartinut printesei Grace Kelly dar si plimbari cu Goeleta Adornate. Acum pe 1-2 iunie se inaugureaza la Mamaia un pier unde turistii se vor imbarca pe 2 goelete si vor fi dusi la Sulina si in Marina Tomis. In Marina Tomsi turistii vor putea sa manace sa bea sucuri/cocktailuri la una din cele 20 de terase care sunt deschise in portul Tomis. Nimic nu e mai romantic decat o cina la 3 m de mare, langa yachturi.
    Insa trebuie investit constant. In anii 2000, la inceput s-au facut o serie de investitii – pavele, spatii verzi etc. Insa Mamaia de acum cere mai mult. Intr-o luna urmeaza a fi demarate o serie de alte investiti: pasarele pietonale care vor inlocui treceri de pietoni, 2 pier pentru yachturi, canal intre lac si mare iar intreaga promenada urmeaza a fi demolata si reconstruita.
    Mamaia e clar se axeaza pe turismul de lux, de cluburi. E nevoie sa se investeasca cat mai mutl in evenimente, cluburi etc.
    Cum am zis Mamaia de la servicii la oferte se ridica la nivelul statiunilor din vest. Problema o au statiunile din sud. Aici problema infrastructurii rutiere nu prea exista soseaua spre Vama Veche are intre 4 si 6 benzi, soseaua Ovidiu-Harsova este largita la 4 benzi.
    Este important ca statiunile noastre sa nu se canibalizeze intre ele. Astfel Eforie-Techighiol sa se faca investitii masive in tot ce inseamna SPA si balneoturism.
    Costinesti sa devina o zona de camping si parcuri de rulote.
    23 August – complex de Formula 1
    Olimp-Neptun-Juptier numai zone all inclusive si dezvotlarea agrementului pe lac
    Jupiter-Aurora – sa se ridice un mare parc de distractii in zona
    Saturn – dezvotlarea a tot c einseamna echitati si din nou spa-uri
    2 Mai-Vama Veche – rase de pe fata pamantului, amenajat un complex de golf care sa gazduiasca turnee internationale. Teren deservit de resorturi si ansambluri de vile

    Trebuie s aintelegme un lucru – nordicii care veneau pe timpul lui ceausescu nu vor mai veni intr-un numar atat de mare.
    Inainte de '89 exista un partenenriat intre Romania si tarile nordice. Romania le dadea grau la un pret extrem de mic, iar in shcimb ei trimiteau sute de chartere. In timpul sezonului estival pe Aeroportul International Constanta ateriza/decola un avion la 5 minute. Dintre oamenii aflati in tranzit la aeroport, anual 750.000 erau turisti straini.
    Din cazue economcie/politice la nivel national si international ce s-a intamplat in acea perioad ain turism nu se mai poate resuscita. la fel cum nu mai poate fi inviat turismul sindical.

    Cam atat momentan despre turismul litoral :)

  • mai 30, 2012 at 12:52 am
    Permalink

    Si eu am de gand sa imi dau licenta in turism, astfel ca mereu ma axez sa invat mai mult la turism la facultate. si ceea ce ai zis, ai dreptate. Am facut un proiect la turism si am analizat intregul judet Cluj. Sincer, am scris doar 20!!!!!!!!! de pagini. 20 de pagini cu tot cu analiza SWOT si tot! inclusiv prezentarea resedintei de judet si unitatilor de cazare. Astfel ca am ajuns la concluzia ca da, Clujul este un judet frumos, dar este praf la turism. Si sincer, imi e naspa cand vad ca avem foarte putin din PIB bazat pe turism.

  • mai 30, 2012 at 1:15 am
    Permalink

    Am mai scapat cateva greseli de ortografie. Mi le asum si imi cer scuze, insa oboseala din ultima perioada isi spuen cuvantul, chiar aiz am fost intr-o vizita de lucru ca sa zic asa la Resortul Al inclusive Phoenicia.

    Acum sa revin la problema ta. Eu am scris 60 de pagini la licenta :))) E am avut norocul de a-l avea profero pe fostul minsitru al turismului Dan Agathon. Ce sfat iti pot da. Cartile nu te invata nimic. Scoala nu te poate invatat la capitolul turism. turismul nu se face in birouri sau in biblioteci se face in teren. Nu cred ca am facut mai mult de 3-4 cursuri la turism in clasa. Am mers cu Agathon prin hoteluri, restaurante, prin statiuni. Intalniri cu oamenii, cu primarii, cu turistii. Vizitarea statiunilor si a zonelor turistice. Doar asa se poate face turism. Adica e ceva ce trebuie sa faci din pasiune si e genul de "meserie" care se fura. Se fura stand de vorba cu patronii din turism care au facut treaba, cu oameni ca Dragos Anastasiu ori Corina Martin. Asa ca pentru lucrarea ta de licenta lasa naibii analizele SWOT, bibliotecile si cursurile. Pune mana pe rucsac, du-te in zonele turistice de la voi din Cluj, identifica zonele cu potential, si cauta solutii, intra pe net, vezi ce au facut altii, vezi cum poti adapta local. E si o vorba in business – gandeste global aplica local. Mult succes :D Cat despre PIB nu se poate trai numai din turism. Grecia e exemplul graitor. La nivelul Municipiului Constanta spre exemplu pib-ul e cam imapriti egal intre turism, constructii, petrol, energie, agricultura, productie. E drept ca noi in Dobrogea avem un noroc incredibil de a avea resurse variate in cantitati mari :)

  • mai 30, 2012 at 1:24 am
    Permalink

    A si inca o chestie. Am pata pusa pe turistii romani, pe o parte din ei. Aia de vin beau bere si mananca la impinge tava. Oricat ar parea de ciudat "fitosii" de bamboo si bellagio sunt cei mai civilizati turisti. Revin. Deci ei vin vor cazare cat mai ieftina, moca daca se poate, insa cu servicii de 5*. Tot ei isi intind funduril;e grase pe cearceafuri la plaja si arunca ca idiotii gunoaiele pe plaja, sau el ingroapa in nisip cand cosurile de gunoi sunt PE PAJA la 5 m de cearceafurile lor. Si apoi tot pe ei ii vad la TV cum s eplang ca e plaja murdara. Pe promenada la 15-20 de minute trece masina de gunoi sa goleasca cosurile si ei continua sa arunce pe jos gunoaie. PErsonal am o bucurie ca am reusit in urma cu un an sa il conving pe Nicusor Constantinescu sa investeasca in noi osturi de Salvamar – sunt niste casute P+E care au grup sanitar, dus, birou slavamar, centru prim ajutor. E modeul american care s-a adaptat foarte bine aici la Mamaia si in Constanta. Alte doua lucruri la care tin mult (si cu astea chiar inchei)
    1- trebuie realizat teleschiul de pe lacul Mamaia
    2- salvamarii trebuiesc trecuti la primarie, in cadrul politiei locale, dotati cu ATV, autoutilitara 4×4, jet ski-uri si sa aibe dreptul sa amendeze turistii care nu respecta semnificatia steagurilor, preucm si pe cei care murdaresc plajele. La fel sistemul se aplica cu mare succes in Florida precum si in California.

    As putea vorbi ore in sir despre turism :D

  • septembrie 30, 2012 at 9:47 am
    Permalink

    cu siguranta artrebui schimbata calitatea serviciilor. Oriunde te duci preturile sunt umflate efectiv in timp ce primesti servicii deplorabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *