Despre SEO şi motoarele de căutare

Generalităţi despre SEO şi motoarele de căutare

Înainte de scrie aceste rânduri am dat de curiozitate o căutare pe Google cu termenul SEO,asta ca să văd cam ce rost are să scriu rândurile de mai jos. La început am zis să mă las păgubaş la câte rezultate referitoare la SEO am găsit. Drept urmare documentaţie despre optimizarea SEO găsim din plin. Voi încerca să evit pe cât mai mult posibil repetiţia aceluiaşi flux de informaţii găsit pe interenet. Cum? Incecand să expun din propria mea experienţă informaţii utile despre optimizarea SEO. Aşa că aceasta postare nu se vrea una “cum să”  ci mai mult o părere despre cum văd eu SEO din ce am prins din zbor de-a lungul timpului despre oprimizarea SEO.
Că definiţie SEO (Search Engine Optimization) înseamnă:

un proces de optimizare a unui website în vederea poziţionării lui pe motoarele de căutare.Sursa: sem-playground.blogspot.ro

Din punctul meu de vedere SEO înseamnă o strategie de mărire a traficului cu ajutorul motoarelor de căutare.
Mereu am comparat această tehnică cu o maşină,cu cât îţi cunoşti şi întreţii mai bine maşina cu atât poţi profita de ea la un potenţial cât mai ridcat. La fel şi în cazul optimizării SEO , cu cât ştii mai multe despre cum/când/unde trebuie folosit cu atât mai mult blogul/site-ul va benficia de următoarele avantaje:

  • o vizibilitate mai mare în rezultatele căutărilor organice;
  • mai mult trafic
  • mai mulţi cititori fideli
  • mai mulţi abonaţi RSS,Twitter,Facebook ş.a.m.d.
Citeste si:  Samsung Galaxy S7

În imaginea de mai sus este un exemplu de rezultat al unei căutări Google după termenul “maşini” .Rezultatele din chenarul roşu sunt link-uri sponsorizate prin Google AdWords,de aici şi motivul pentru care acele link-uri sunt printre primele în rezultatele căutării. În chenarul albastru avem rezultatele căutării organice despre care vorbeam mai sus,rezultatul unei optimizări SEO făcută cum trebuie (în unele cazuri doar noroc chior).

În concluzie, scopul principal ar trebui să fie acela de a ajunge pe o poziţie cât mai bună în “chenarul albastru”.Pentru a înţelege cam cum stă treaba cu optimizarea să intrăm puţin în culisele sistemului de indexare a unui motor de căutare:

  • Crawling – modalitatea motoarelor de a găsi blogul și conţinutul acestuia cu ajutorul unor unelte denumite generic “păianjeni” (spider sau crawlers).
  • Indexarea – rezultatul căutărilor “păianjenilor”.Cu cât blogul a fost mai frunzărit de către aceşti roboţi cu atât mai mult conţinutul blogului va fi mai prezent în rezultatele căutărilor.Din câte ştiu sunt şanse ca un crawler să nu viziteze niciodată un blog/site aşa că aici îşi intra numai bine în atribuţii oprimizarea SEO.
  • Procesarea – o operatiune puţin mai complexă pe care tot crawlerii o vor face comparând cuvintele cheie cu alte materiale existente pe internet.În consecinta un raport de relevanţă va fi generat în funcţie de anumiţi algoritmi al motoarelor de căutare.Cu cât mai relevant conţinutul cu atât va fi mai vizibil în rezultatele căutărilor.Deci maximă atenţie la cuvintele cheie folosite.
  • Relevanţa – totul se rezumă la conţinutul blogului şi cât de mult se apropie de preferinţele majorităţii de cititori.
  • Preluarea – expunerea materialului în rezultatele căutărilor în funcţie de relevanţă,aşa că va trebui mereu să fiţi în pas cu cerinţele bazate pe criteriile de căutare a cititorilor.
Citeste si:  Promovează-ţi afacerea pe Google Adwords

Cu cât înţelegem mai bine aceste procese cu atât vom înţelege mai bine cum să procedem pentru că blogul/site-ul să fie cât mai bine poziţionat în rezultatele motoarelor de căutare.

La ce concluzie am ajuns din toată povestea asta? Dacă ar fi să dau ca exemplu blogevent.ro, scopul meu principal a fost şi este ca blogul să aibă întotdeauna conţinut original şi acolo unde nu se poate să se dea link către sursă,informaţii utile pentru cât mai mulţi cititori (oferte şi destinaţii turistice,evenimente,recenzii filme,puncte de vedere personale a membrilor echipei,diferite recomandări şamd.).Poate şi din acest motiv Blog Event a ajuns în câteva luni la page rank 4.
Impreună cu echipa încă mai învăţ şi mă adaptez continuu.Insă înainte de toate cel mai de preţ lucru cu care ne-am ales a este prietenia şi experienţa obţinută de pe urmă acestui proiect.

P.S.: Postarea de mai sus nu este scrisă de mine că în calitate de expert SEO ci doar o documentaţie a mea timp de ceva vreme. Oricine poate aduce completări/ critici prin intermediul secţiunii de comentarii.

11 thoughts on “Despre SEO şi motoarele de căutare

  • June 4, 2012 at 11:48 am
    Permalink

    daca tot vorbesti de seo, fii mai atent la "concluzie,scopul". Corect este "concluzie, scopul" :)

  • June 5, 2012 at 12:19 am
    Permalink

    Rezolvat!In rest?Multumit de articol?

  • June 8, 2012 at 3:18 pm
    Permalink

    cand vine vorba de seo, un factor crucial sunt backlinkurile si pagerank-ul.

  • June 8, 2012 at 3:24 pm
    Permalink

    Un articol foarte interesant. M-a ajutat enorm de mult sa inteleg termenul SEO si cu ce se mananca.

  • June 8, 2012 at 3:47 pm
    Permalink

    Nu stiu cat de mult mai conteaza PR-ul.Din cate stiam nu prea mai are un rol atat de important ca inainte.

  • June 8, 2012 at 3:47 pm
    Permalink

    Bucuros ca am putut fi de ajutor!

  • June 28, 2012 at 1:52 pm
    Permalink

    Backlink-urile si Page Rank-ul sunt doar doi factori cruciali, lista e mult mai mare: content unic si de calitate, structura interna a website-ului, social media, design-ul etc.

  • July 4, 2012 at 11:19 am
    Permalink

    deacord!

  • July 6, 2012 at 1:09 pm
    Permalink

    Bun articolul dar as adauga la scopuri si capacitatea de conversie si monetizare a website-ului atunci unde este necesar

  • May 8, 2013 at 2:43 pm
    Permalink

    Eu as adauga faptul ca optimizarea nu trebuie totusi facuta doar pentru motoarele de cautare. Scopul final este utilizatorul, conversia. Tot ce faci este pentru internaut. Obtii vizibilitate tocmai pentru a ajunge mai usor la consumator/cititor. Recomandarile ( backlinkuri) si credibilitatea in ochii lui Google sunt factori cruciali pentru a putea obtine aceasta "notorietate".

  • July 25, 2014 at 5:33 pm
    Permalink

    Un articol, oricat de optimizat, degeaba apare intre primele rezultate la cautarile facute pe Google. Daca nu e la fel de bun si pentru vizitator, acesta va pleca instant de pe site. Rezultatul? Cresterea bounce-rate-ului iar efectul scaderea pozitionatii paginii intre rezultatele cautarilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *