Beneficiile aerobicului in apa

Aerobicul si exercitiile facute in apa sunt o combinatie reusita intre distractie si miscare fizica. Antrenamentele imbina miscari ale corpului diverse si ritmate, uneori chiar si pasi de dans. O sesiune standard de aerobic in apa dureaza intre 40-50 minute. Programul de antrenament creste treptat de la pasi de baza la exercitii mai intense. Cand vine vorba de imbunatatirea sanatatii cardiovasculare si a rezistentei muschilor, aerobicul in apa este o solutie alternativa mai sigura fata de aerobicul standard, depasind si majoritatea altor tipuri de exercitii de rezistenta.

Avantajele aerobicului in apa

Cand corpul este scufundat in apa, aceasta suporta aproximativ 80% din greutatea sa. Acest lucru face din aerobicul in apa un exercitiu ce nu pune accent pe greutate, mult mai putin stresant pentru incheieturi si articulatii. In acest fel sansele de accidentare sunt considerabil reduse.

Apa are o densitate mai mare decat a aerului si de asemenea o rezistenta mai mare. Rezultatul este o tonifiere mai rapida a muschilor, intrucat apa opune rezistenta si forteaza muschii sa lucreze din toate directiile. De aceea chiar si o plimbare prin apa consuma o cantitate aproape dubla de calorii fata de o plimbare obisnuita, in aer liber.

Imbunatatirea conditiei cardiovasculare este unul din multele beneficii oferite de aerobicul in apa. Se ajuta imbunatatirea nivelului de colesterol benefic, se ajuta circulatia sanguina, iar spre deosebire de alergat sau ciclism, rata pulsului ramane constanta.

Citeste si:  De ce sa ii iei copilului tau o tricicleta de pe Nichiduta.ro?

In cazul aerobicului in apa nu obtii numai un antrenament fizic total, poti scapa insa si de caldura torida a verii. Apa nu permite temperaturii corpului sa fluctueze si o mentine constanta.

Aerobicul in apa este foarte indicat pentru femei insarcinate, persoane cu probleme ale incheieturilor si articulatiilor, persoane mai in varsta sau care se lupta cu obezitatea. Beneficiile pentru sanatate se fac mult mai bine simtite in aceasta forma de aerobic fata de alte tipuri de exercitii, intrucat streseaza mult mai putin incheieturile, nu duce la suprasolicitare si poate fi distractiv si relaxant.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *