Ce ne influenteaza gandirea in mod indirect

82567330Gandirea este influentata indirect

In mod normal daca stam bine si ne gandim, singurul lucru care ne apartine in totalitate si asupra caruia ar trebui sa avem mereu control ar fi gandul nostru. E ceva privat, in creierul nostru, nimeni nu are cum sa stie ce gandesti sau ce ganduri ai. E ceva ce doar tu stii. Ei bine, nici macar propriile ganduri nu le putem controla cum dorim, acestea putand fi influentate destul de usor de alte lucruri. Ele sunt in continuare ale noastre, insa sunt influentate.

Facebook

Cea mai mare retea de socializarea are un impact destul de serios in realtiile si gandurile noastre. Simplele postari sau continutul care apare in news feed este suficient pentru a modfica starea de spirit a unei persoane in rau sau in bine in functie de ce vede.

Au fost realizate o serie de studii care au scos la iveala ca postarile din news feed ajung sa influenteze starea de spirit a utilizatorilor. Mai bine de 700 000 de utilizatori au fost testati sa vada daca li se schimba starea in functie de mesajele aparute pe Facebook. News feed-ul era manipulat in asa fel incat sa provoace o stare de bucurie sau tristete. S-a dovedit ca experimentul a fost un succes si acest fenomen a fost denumit  drept “emotional contagion”. Chiar daca instiintarile din news feed nu aveau legatura cu persoana in cauza mesaul de baza al acestora ajugeam sa influenteze utilizatorii prin simpla privire.

Citeste si:  Pe cine opresc azi?

Un alt experitent interesant care ajunge sa ne schimbe modul de actionare si gandire este acele care spune ca fiecare dintre noi ajunge sa manance diferit in functie de cat este de mare farfuria. Experimentul este numit iluzia Delbeouf. In esenta cu cat este mai mare farfuria cu atat avem intentia de pune mai multa mancare pe ea. Experimentele au aratat ca oamenii care servesc mancare dintr-o farfurie mai mare au tendinta sa puna cu pana la 13% mai multa mancare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *