Detalii despre salarizare si intocmirea actelor pentru angajati

Intretinerea unei afaceri in Romania necesita cunostinte de resurse umane, dar pe langa asta, pentru profesionalismul firmei, ai intotdeauna nevoie de acte bine puse la punct si toate formalitatile indeplinite.

Avand o companie sau o firma, cu siguranta ai si angajati, iar pentru asta trebuie sa tii cont de cateva aspecte pe care trebuie sa le indeplinesti ca si firma. Protectia muncii, sau planurile salariale, ori medicina muncii, sunt formalitati de care tu ca angajator trebuie sa te ocupi si sa le faci exact ca la carte, daca doresti profesionalism.

In acest articol o sa va prezentam cateva dintre formalitatile ce trebuie sa le faceti atunci cand aveti angajati in companie.

1. Intocmire medicina muncii. Este vorba despre relatia om-munca, daca acesta este adaptat la munca pe care o presteaza si de asemenea, daca este apt.

2. Ordine de plata si tabele de plati. Ca angajator trebuie sa te ocupi de aceasta formalitate, sa intocmesti tabele de plati si ordine de plata pentru taxele salariale pe care trebuie sa le platesti la stat.

3. Declaratia fiscala 112. Cum in toate tarile se platesc impozite si taxe, si tu ai nevoie de o declaratie fiscala pe care sa o depui la ANAF.

4. Intocmire state de plata. Contabilitatea nu este atat de usoara pe cat crezi, iar avand angajati, trebuie sa intocmesti state de plata cu realizarile angajatilor, lunar.

Citeste si:  Joburile în domeniul IT

5. Calcul concedii de odihna si concedii medicale. Angajatii trebuie sa aiba cel putin un concediu pe an. Nu este un lucru obligatoriu pentru ca fiecare companie isi creeaza managementul asa cum doreste, insa o firma care se respecta, trebuie sa respecte si angajatii si sa le ofere acestora cel putin un concediu de odihna pe an si atunci cand este nevoie, concediu medical. Pentru toate acestea, este necesar sa faceti calcule pentru aceste concedii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *