Anatomia unei campanii globale Business2Business

Atunci cand mai tragi cu ochiul la cate o campanie de tip B2B, ocazional, lucru deopotriva surprinzator si relevant, veteranii din acest domeniu nu se pot abtine sa nu se intrebe “De ce a fost noul <organ> respins de trupul corporatiei?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, ar fi bine sa petreci timp cu chirurgul de top al marketingului. In interviul ce urmeaza, Lauren Flaherty de la CA Technologies ne ajuta sa facem o “disectie” a gandirii strategice din cadrul noii campanii globale “Fabrica de software moderna“. In acest proces, diagnosticul ei identifica cateva adevaruri pe care ceilalti specialisti in marketing ar trebui sa le urmeze cu strictete.

Vorbeste despre noua ta campanie

“Fabrica de software moderna” este o metoda de a incadra cel mai bine modul in care CA poate ajuta in ceea ce priveste ghidarea companiilor in procesul de transformare digitala a acestora. In ultimii ani, am tot vorbit despre aplicarea economiei si am ajuns sa apreciem felul in care oamenii o inteleg, insa se chinuie sa ajunga in acest punct. Spre exemplu, clientii trebuie sa fie agili, sa puna aplicatii pe piata care sa functioneze mult mai rapid si in conditii de siguranta si pentru asta au nevoie de o buna cunoastere a datelor.

Care a fost originea acestei idei?

Citeste si:  Adriana Zăvoi - "Faptul că un film este înnobilat de privitorii săi nu este un secret."

Ideea a pornit de la o carte “Digitally Remastered”. Aceasta a fost rezultatul anilor de lucru cu clientii si incercarea de a descoperi cele mai bune practici ce provin de la datele furnizate chiar de clienti si reprezinta o abordare destul de pragmatica a modului in care poti incepe calatoria de transformare digitala.

Este important pentru o companie globala sa lanseze o noua campanie de acest gen. Care sunt pasii principali pentru a obtine realizari importante din acest program?

Lucram foarte bine cu colegii nostri din regiune pentru a ne asigura ca aceasta campanie este relevanta in toate regiunile. Ceea ce a fost cu adevarat fascinant a fost faptul ca echipele noastre de vanzari si de marketing au auzit aceleasi lucruri de la clienti din fiecare regiune. Clientul nu spune “Caut produsul X, Y sau Z”. El spune “Vreau sa fac lucrurile posibile, am insa o problema”. Ceea ce este mai interesant este ca exista o necesitate universala pentru transformarea digitala. Variaza de la tara la tara insa, faptul ca afacerile trebuie sa fie ajutate de software, este universal!
Inainte sa lansam cartea Fabrica de software moderna, ne-am trimis colegii de la vanzari la traininguri si cursuri, astfel incat campania a devenit o articulatie a strategiei noastre business, iar abilitatea de a demonstra competentele pe care le avem si purtarea dialogului cu clientii sunt cruciale.

Citeste si:  Interviuri cu bloggeri: Sorin Ciprian- "Revista Blogurilor nu mai este un simplu grup, este o familie"

Care au fost cele mai grele obstacole peste care a trebuit sa treceti in tot acest timp?

Simplificarea. Tehnologia si software-ul pot suferi transformari ciudate destul de repede, asa ca era important sa simplificam mesajul astfel incat sa ne bucuram de rezultate, sa ne concentram pe client si sa evitam unele erori pe care le puteam face, cum ar fi limbajul codat. Ne-am concentrat pe o povestire in jurul valorii business-ului si telurilor acesteia, astfel incat campania sa rezoneze cu obiectivele pe care ni le propunem. De asemenea, am dezvoltat un cadru care sa fie relevant la nivel global si usor de inteles. De indata ce aveam aceste elemente si cuplam si vocea clientului la Fabrica de software moderna, totul devenea un tot destul de repede.

Veti masura impactul asupra perceptiei brandului?

Noi masuram orice! Pentru brand, ne indreptam atentia catre metodele traditionale de masurare si le asociem cu insemnatatea acestuia. Ne pasa foarte mult de brand, pentru ca acesta se bazeaza pe datele noastre si este un indicator principal al modului in care percepem lucrurile. De asemenea, verificam ce se intampla si pe site-ul CA.com, precum traficul si modul in care continutul este accesat, cat de mult stau utilizatorii pe site, etc.

Citeste si:  Interviuri cu bloggeri: Angela Tocilã - Atâta timp cât existã oameni care deţin trusturi de presã şi sunt implicaţi în politicã, nu mai existã jurnalism ci mercenariat!

Cum ramane cu generatia avansata?

Pe langa masurarea brandului, cererea produsului este tot ceea ce conteaza. Ne uitam la date, mai ales daca sunt oportunitati ce tin de vanzari, parteneri, vanzari digitale si marketing. Intrebam daca suntem capabili sa cream suficiente oportunitati care se vor materializa in rezultate favorabile, asadar, luam in calcul tot ceea ce tine de masuratori, de la brand la cerere.

Ati lucrat cu alti parteneri?

Noi lucram cu o echipa denumita John McNeil Studios sau JMS, din Berkeley, Canada. Aceasta agentie ne-a fost alaturi in ultimii trei ani si jumatate. JMS este un grup de tineri talentati, care ne ajuta cu tot ce tine de televiziune, digital, brand, etc. Aceasta agentie reprezinta partenerii ideali!

In ceea ce priveste lansarea campaniei “Fabrica moderna de software” si punerea ei pe piata, care este cea mai importanta lectie invatata?

Cred ca cea mai importanta lectie – si pare destul de evident- este aceea ca, trebuie sa iti tii clientul in centrul tuturor actiunilor tale. Si ajungem din nou la “Cum isi exprima clientii nevoile? Cum isi plaseaza valorile?”. Ar trebui sa ne preocupe mai mult felul in care spunem un lucru si pe ce anume punem accent.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *