11 Adevaruri absolute despre marketingul in retelele sociale

Incalca aceste reguli si iti poti pierde clienti, credibilitate si afacerea ta ar avea de suferit!

Fiind un afacerist de succes in mediul online, cu siguranta ca deja cunosti importanta marketingului in retelele sociale. Cu toate acestea, chiar si cei mai priceputi specialisti in mediul online pot face mari greseli pe retelele de socializare, din cand in cand. Se pare ca, cel putin o data pe luna, citim despre o companie renumita care trimit un tweet fara sa se gandeasca prea mult sau posteaza articole sau afirmatii care sunt incorecte din punct de vedere politic pe Facebook si intra intr-un declin pe partea de PR, ca si rezultat al acestor actiuni.

De aceea este o idee foarte buna sa citesti aceste principii de baza ale campaniilor de marketing pe retelele sociale. Acestea sunt cele 11 reguli pe care trebuie sa le ai mereu in vedere.

1. Niciodata nu trebuie sa te certi cu un client

Este minunat sa transferi principiile marketingului “pe stil vechi” in cele noi, iar unul dintre aceste principii de aur este “clientul are intotdeauna dreptate”.

Daca unul dintre clienti apare pe retelele de socializare sa se planga de calitatea produsului sau serviciilor oferite, evita sa intri intr-un conflict direct. Nu vei avea de castigat.

In loc sa te certi, fa tot ceea ce trebuie sa iti faci clientul fericit. Incearca sa redirectionezi conversatia de pe retelele de socializare, unde totul este foarte vizibil.

2. Intotdeauna trebuie sa publici continut de calitate suta la suta

Oamenii care te urmaresc pe retelele sociale, o fac cu un scop. Ei se asteapta sa aiba un beneficiu de pe urma acestei actiuni.

Poate ca ai tendinta sa postezi informatii fara valoare sau lucruri despre tine, familia ta, evenimentele la care participi. Daca acea postare nu ofera nimic valoros persoanelor care te urmaresc, te vei trezi in directia gresita pe retelele de socializare si vei pierde acesti oameni. Fa tot posibilul sa creezi continut foarte bun!

Citeste si:  Promovează-ţi afacerea pe Google Adwords

3. Fa reclama pentru o prezentare completa

Te poti gandi ca nu este tocmai o idee stralucita sa iti faci reclama pe un site de socializare. De fapt, este o idee foarte buna. Fie ca lansezi reclame pentru a promova continut, castigi followeri, sau atragi vanzari directe, reclama pe retelele media este eficienta!

Am vazut cateva anunturi pe Facebook care incep sa le intreaca pe cele de pe Google si asta spune multe.

4. Imprieteneste-te cu persoanele influente

Nu cred ca aceasta este o idee suficient de mediatizata: nu te teme sa stai pe umerii uriasilor.

Daca vrei sa devii tu insuti o persoana influenta pe retelele de socializare, incepi prin a da credit celor care au reusit deja aceasta performanta. Foloseste-te de retelele social media pentru a ajunge la oamenii care iti pot influenta succesul. Taguieste-i in postarile tale, raspunde-le la tweet-uri sau la update-uri. Devino parte a echipei lor. Acest lucru iti va ajuta afacerea sa infloreasca.

5. Scoate in evidenta tot ceea ce este pozitiv

Foloseste retelele de socializare exact asa cum ai socializa si in viata de zi cu zi. Pune accent pe lucrurile pozitive si elimina-le pe cele negative.
Nimeni nu vrea sa auda pe altcineva plangandu-se sau evidentiind provocarile si nu reusitele. Ofera-le persoanelor care te urmaresc o experienta frumoasa in timp ce iti citesc postarile.

6. Ofera si vei primi mai mult in schimb

Un alt principiu “de moda veche” care se pliaza foarte bine si pe retelele sociale este: dupa fapta si rasplata.

Citeste si:  Ne putem prelungi viata...

Daca vrei sa ai beneficii de pe urma eforturilor tale in domeniul marketingului pe retelele sociale, asigura-te ca le oferi oamenilor care te urmaresc ceva valoros in mod regulat. Daca faci acest lucru, eforturile tale vor fi rasplatite.

7. Cunoaste-ti propria analiza a activitatii

Cu cate persoane ai intrat in contact pe Facebook saptamana aceasta? Cat de multe impresii pe Twitter ai obtinut aceasta luna? Daca nu poti raspunde la aceste intrebari, inseamna ca nu iti faci analiza si evaluarea activitatii personale.

Este foarte important sa faci acest lucru in mod regulat pentru ca vei vedea ce fel de postari si tweet-uri genereaza cele mai multe reactii pozitive. Astfel, te poti concentra pe aspectele care aduc succes in viitoarele campanii in retelele sociale.

8. Retelele sociale sunt in continua schimbare, asa ca trebuie sa evoluezi si sa inveti in permanenta

Crezi ca stii tot ceea ce este de stiut despre retelele sociale? Gandeste-te bine!

Chiar daca ai ajuns sa cunosti tot ceea ce este necesar la acest moment despre retelele sociale, nu poti fi sigur de modul in care va evolua tehnologia pe parcursul anului. Strategiile pe retelele sociale de acum poate ca nu vor merge anul viitor.

De aceea este o idee buna sa inveti in permanenta tot ceea ce este de stiut despre cele mai bune practici in retelele de socializare.

9. Fii constant

Strategiile pe retelele de socializare sunt de succes doar atunci cand esti constant. Daca publici un tweet o data pe luna, cu siguranta nu trebuie sa te astepti la prea multe. Daca postezi pe Facebook numai ocazional si nu regulat, nu vei avea decat un succes limitat.

Citeste si:  Transplantul de cap

Asigura-te ca postezi in mod constant continut valoros pe canalele de socializare pe care esti inscris. Depinde de industria in care activezi si de mai multe aspecte cat de des trebuie sa postezi. Insa cel putin o data pe zi este o regula de aur!

10. Foloseste numai cateva platforme – nu le incerca pe toate

Poate ca ai auzit de importanta marketingului pe Twitter, Facebook, Pinterest, Linkedin, Instagram, Snapchat, Tumblr, YouTube si alte platforme social media.

Daca nu ai multe resurse si incerci sa ai succes pe toate aceste platforme, vei fi un “geniu universal” si un maestru al nimicului. In schimb, concentreaza-ti atentia pe cateva platforme preferate de oamenii din segmentul tau de piata. Devino un specialist marketing pe aceste platforme si maximizeaza-ti investitia!

11. Fa-ti timp sa creezi un calendar de continut care va atrage succesul in afaceri

Ai mai auzit faptul ca daca esuezi in a planui, vei planui sa esuezi. Acest principiu se aplica si marketingului pe retelele sociale.

Creeaza un calendar de continut care sa identifice tipurile de continut pe care le vei posta de-a lungul anului in mod repetat. Planuieste-ti postarile cu cel putin 3-6 luni in avans
De asemenea, acorda o atentie deosebita datelor importante, cum ar fi sarbatorile, alte evenimente importante, astfel incat sa poti crea promotii tematice relevante.

Regula bonus

Asigura-te ca din cand in cand faci o retrospectiva si iti recitesti toate postarile. Nu ai vrea sa ai poze stanjenitoare incarcate pe contul personal, pe care acum il folosesti pentru a-ti promova afacerea. Te va afecta mai mult decat crezi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *