Top trei greseli majore ale magazinelor online in social media

Atat afacerile aflate la inceput de drum, cat si cele cu o experienta destul de bogata in mediul online trebuie sa cunoasca faptul ca prezenta in social media este cruciala pentru acest tip de afacere, iar utilizatorii de internet sunt mai incantati sa cumpere de la un brand pe care il urmaresc pe retelele sociale.

Din nefericire, exista in prezent destul de multe afaceri online care nu acorda o foarte mare importanta retelelor de socializare sau pur si simplu le ignora.

In continuare puteti gasi trei dintre greselile pe care companiile le fac atunci cand vine vorba despre marketingul pe retelele de socializare.

1. Lipsa unei strategii pentru lansarea unui produs nou

Este foarte important ca inainte de a posta pe retelele sociale sa iti stabilesti o strategie de continut si un calendar editorial. Multe magazine online ignora acest aspect, ceea ce constituie o greseala destul de mare.

O combinatie alcatuita din cresterea traficului pe site, a gradului de constientizare sau a numarului de clienti reprezinta deseori strategia ideala pentru afacerile mici.

Este extrem de important este ca dupa stabilirea strategiei sa se realizeze o “imperechere” intre produsele vandute si platformele de social media cele mai potrivite. Spre exemplu, pentru magazinele care comercializeaza produse handmade, cele mai potrivite retele ar fi Facebook si Youtube, spre deosebire de cele care comercializeaza produse cosmetice sau fashion si care pot beneficia de o promovare buna pe Pinterest si Instagram.

Citeste si:  Profit pe o piata de capital

2. Ignorarea opiniei clientului

Foarte multi clienti comenteaza si acorda review-uri influentati atat de experienta de cumparare, de calitatea produselor cat si de raspunsurile pe care le primesc. O abordare proactiva poate ajuta foarte mult la crearea unei legaturi cu clientii, la evitarea formarii unei pareri negative despre afacere si va scuteste de multe incidente neplacute. Este important sa raspunzi clientilor ori de cate ori este posibil si in plus, Facebook catalogheaza pagina ca “foarte receptiva la mesaje”, ceea ce ajuta la crearea unei bune imagini de ansamblu.

3. Teama de a experimenta

In promovarea pe social media este importanta experimentarea mai multor tipuri de campanii. De la simplele postari de imagini sau clipuri si pana la crearea unor evenimente, trebuie sa incerci toate variantele, iar in final sa o alegi pe cea care iti aduce cele mai bune rezultate. Poti realiza live-uri cu prezentari de produse, interviuri cu diversi experti sau persoane cu influenta din domeniul in care activezi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *