Sfaturi utile pentru crearea unui brand de success

Brandul reprezinta un element esential in procesul de dezvoltare al companiilor, de aceea este necesar sa i se acorde o atentie deosebita atunci cand este creat. O imagine de brand puternica este destul de greu de creat si de pastrat, iar costurile sunt deloc neglijabile.

Branding-ul este o componenta cruciala a succesului. Ganditi-va la unele dintre cele mai mari companii din lume, cum ar fi Nike, cu celebrul ei “swoosh” sau Apple cu arhicunoscutul mar.De asemenea, construirea brandului personal poate fi chiar mai importanta decat construirea brandului companiei dumneavoastra. Consumatorii doresc sa auda povestea din spatele fondatorilor – esecurile, luptele si succesul. Asta inseamna sa va puneti acolo si sa va promovati alaturi de afacerea dvs.

Atunci cand va creati brandul, este imperativ sa va ganditi la totul, de la logo-ul dvs. pana la schema de culori sau slogan. De asemenea, trebuie sa aveti un nume de brand memorabil, un mesaj puternic si sa realizati toate formalitatile legale, cum ar fi obtinerea marcii inregistrate. Dar, acesta este doar inceputul procesului dvs. de branding. Pentru a reusi sa finalizati crearea unui brand incredibil, acordati putina atentie urmatorilor pasi.

Cum se creaza un brand de succes?

1. Fiti vizibili si accesibili

Nu va puteti ascunde in biroul dvs. in spatele calculatorului si sa asteptati sa construiti un brand personal. Trebuie sa iesiti si sa va faceti vizibil si accesibil. Participati la conferinte din industrie, chiar daca este vorba doar de relationare si socializare. Asigurati-va ca profilurile dvs. de social media sunt deschise publicului si permit primirea de mesaje. Tineti sesiuni video live de intrebari si raspunsuri pe retelele de socializare si interactionati cu persoanele care va urmaresc. Cu cat va faceti mai vizibil si mai accesibil, cu atat este mai puternic brandul dvs. personal. “Un lucru interesant legat de brandul dvs. personal este reprezentat de faptul nu este niciodata ceea ce spuneti ca este, este de fapt ceea ce toti ceilalti spun ca este”, scrie fondatorul si presedintele premiatei companii de intermediere PCBA, Paul C. Brunson. “Prin urmare, primul punct de plecare in construirea si dezvoltarea brandului este sa stiti ce cred oamenii despre dvs.”.

Citeste si:  Relațiile la locul de muncă

Puteti afla punctual de vedere al celorlalti prin mai multe metode: cautandu-va singuri pe Google, organizand un grup de discutii (format din prieteni apropiati) sau rugand un mentor de viata sau de afaceri sa efectueze o analiza completa in numele dvs.

2. Construiti-va o platforma online

Bloggerul, autorul, strategul digital si oratorul Jeff Bullas va recomanda: “Construiti-va propria platforma online, cum ar fi un blog sau un magazin online, apoi dezvoltati continutul si interactionati cu publicul dvs. pe retelele sociale LinkedIn, Facebook, Twitter sau chiar Pinterest si Instagram. Aveti optiuni. Gasiti ce retea sociala rezoneaza cu dvs.” Consumatorii iubesc sa vada cealalta parte – ceea ce faci in weekend, unde mananci, ce hobby-uri si interese ai, etc. Acest lucru te face sa fii mai uman, fapt ce atrage mai multi oameni catre tine.
Iata cateva indicii de care trebuie sa tineti cont atunci cand va creati brand-ul:

  • Fiti originali.
  • Adoptati un design memorabil.
  • Creati un slogan inconfundabil care sa va exprime misiunea si scopul.
  • Incurajati-va clientii.

3. Intelegeti-va domeniul din toarte punctele de vedere

Afacerea ta este la fel de buna cat sunt si oamenii care o conduc, inclusiv tu. Este important sa intelegeti domeniul din toate punctele de vedere. Dar, asta inseamna, de asemenea, sa fiti la curent cu cele mai recente tendinte, cu stirile si cu concurenta. Cand faceti acest lucru, reusiti sa va pozitionati ca lider de gandire in industria dvs., ridicandu-va brandul personal la un nivel mai inalt.

Citeste si:  Ce vreau VS Ce trebuie?

Cunoasterea temeinica a domeniului in care activati va poate ajuta sa oferiti cele mai bune produse si servicii clientilor dumneavoastra. In calitate de client, ganditi-va la brandurile carora le sunteti cei mai loiali. Cel mai probabil v-au castigat loialitatea pentru ca sunt de incredere. De exemplu, Zappos este cunoscut pentru furnizarea de servicii superioare catre clienti. Dropbox include sigla sub forma de cutie de albastra, desenata manual, in toate mesajele sale.

Ambele exemple demonstreaza cat de importanta este profesionalismul pentru branduri, iar profesionalismul vine in urma cunoasterii amanuntite a domeniului de activitate.

4. Produceti valoare

Ar trebui sa produci valoare cu fiecare lucru pe care il faci. Nu trebuie sa fii Apple pentru a avea un produs uimitor. Chiar si alte produse, cum ar fi cele ale Ikea, aduc o valoare sporita clientilor lor.

Fiecare companie importanta are o oferta valoroasa si ar trebui ca si tu sa ai. Ce te face atractiv pentru potentialii clienti? Ce te face special? De ce ar trebui sa lucreze cineva cu tine? Odata ce ati stabilit acest lucru, asigurati-va ca audienta dvs. il stie.

Cand va ganditi la valoarea pe care o puteti adauga, puneti intrebari precum:

  • Ce determina produsul, serviciul si compania dvs. in afara de concurentii dvs.?
  • Ce valoare furnizati si cum difera aceasta valoare de cea oferita de concurentii dvs.?
  • Cum patrund aceste beneficii in emotiile clientului?
  • Ceea ce produc pentru clientul meu produce suficienta valoare pentru pretul pe care-l percep?
  • Este brandul mea sincronizat cu modul in care ma promovez?

5. Deveniti o sursa de incredere de stiri si informatii relevante

Stiti ca brandul dvs. personal este puternic atunci cand deveniti o sursa de informatii. Straduiti-va sa fiti persoana pe care reprezentantii mass-media si jurnalistii o contacteaza atunci cand au nevoie de sfaturi de specialitate sau informatii despre un subiect popular sau stiri de ultima ora. Incepeti prin a impartasi stiri si informatii pe care le considerati utile pe retelele de socializare si trimiteti-le catre persoanele ale caror adrese de e-mail le detineti. Acest lucru va poate ajuta, de asemenea, prin prisma faptului ca oamenii va vad ca o autoritate de incredere in industria dvs.

Citeste si:  Relațiile interrasiale-un moft sau o pasiune?

6. Mentineti o baza de date cu contacte

Pe masura ce brandul personal creste, va creste si lista dumneavoastra de contacte. Este important sa pastrati o lista detaliata a tuturor contactelor dvs. Cine este persoana, unde ati interactionat, oportunitati potentiale si cum ii poti ajuta sunt lucruri a caror evidenta trebuie tinuta. Desi poate fi o resursa excelenta in care sa cautati atunci cand aveti nevoie de ceva, baza de date poate fi consultata si atunci atunci cand apar anumite oportunitati. Relatiile dvs. vor deveni mult mai puternice si benefice atunci cand va apropiati de un contact cu o oportunitate care il ajuta, fara a cere nimic in schimb.

7. Includeti brand-ul in tot ceea ce faceti

Branding-ul personal ar trebui sa fie o mare parte din tot ceea ce faceti. Ar trebui sa fie inclus in viata dvs.. Nu ar trebui sa fie doar in hainele pe care le purtati, ci in fiecare actiune cu prietenii si partenerii de afaceri. Incercati sa fiti cat mai naturali si nu va fie teama sa fiti voi insiva – chiar daca asta inseamna sa spuneti lucrurile pe care nimeni altcineva nu le va spune.

8. Specializeaza-te in metode de constientizare a brand-ului

In cele din urma, puteti incepe sa dezvoltati constientizarea marcii prin utilizarea unor tehnici de tipul “out-of-the-box”;

  • Configurarea unui program de recomandare.
  • Parteneriate cu companiile locale.
  • Colantarea masinii cu reclame.
  • Sustinerea unui concurs de social media.
  • Setarea anunturilor PPC si a unei campanii de remarketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *