Cupoanele de reduceri, o afacere de miliarde de euro

Situatia financiara din ultimii ani ne-a facut pe toti sa ne gandim de doua ori inainte sa scoatem portofelul pentru a cumpara ceva. Ne-a ajutat sa devenim mai intelepti si mai calculati si ne-a invatat sa gasim solutii pentru a economisi chiar si atunci cand avem destui bani. Si daca nu gasim destule oferte in magazine, sigur le gasim pe un site de reduceri sau cupoane.

In tari precum Marea Britanie, procentul de populatie care foloseste cupoane de reduceri a ajuns la 67%, se arata intr-un studiu realizat de VoucherCodes.co.uk. De fapt, comertul electronic s-a dezvoltat atat de puternic de la an la an, incat si cei cu venituri peste medie au inceput sa vaneze ofertele online si nu mai este o activitate specifica celor din clasele de jos, potrivit Huffington Post.

Cifrele releva faptul ca reducerile de pret la electronicele mari sunt cele mai cautate (54%), fiind urmate de cupoanele pentru vacante (36%), imbracaminte (30%), carti si dvd-uri (29%), bilete la teatru si muzee (22%). Astfel, un site de reduceri ajuta un britanic sa economiseasca 65 de lire in fiecare luna si aproape 800 de lire pe an.

Desi nu ne aflam inca la nivelul site-urilor de reduceri din Occident, domeniul voucherelor de reduceri inregistreaza o crestere de cel putin 30% de la un an la altul si in Romania. In 2012 s-au cumparat cupoane in valoare de 24 de milioane de euro, cu sase milioane mai mult decat in anul precedent. Din cele peste doua milioane de cupoane cumparate de romani, cele pentru vacante la pret redus au adus cei mai multi bani comerciantilor, in timp ce ofertele pentru produse si ingrijire personala au atras cei mai multi clienti. Se estimeaza ca piata romaneasca de cupoane ar urma sa depaseasca pragul de 30 de milioane de euro in acest an, suma care se vehiculeaza la nivel european fiind de 1,5 miliarde de euro.

Citeste si:  Fisierele telefoanelor recuperate chiar si dupa stergere

Afacerea cu vouchere nu are nevoie nici de promovare prea intensa pentru ca se da o adevarata lupta pentru ele si doar cei cu adevarat rapizi pot profita de reduceri. Dar chiar si asa, atat comerciantii, cat si cumparatorii sunt fericiti. Consumatorul e satisfacut pentru ca a cumparat ceva fara sa plateasca pretul intreg, iar vanzatorul stie ca atrage clienti pe site-ul lui si tot va avea profit in ciuda pretului mai mic pentru ca oamenii vad si alte produse in magazinul sau. Daca sunt multumiti de servicii si de livrarea rapida, pot devini chiar clienti fideli.

Campaniile cu vouchere de reduceri devin uneori platforme de publicitate si ajuta companiile sa isi creeze o imagine buna in randul consumatorilor. Recent, un cupon neautorizat a permis catorva mii de persoane din Marea Britanie sa cumpere produse electronice cu o reducere de 90% dintr-un magazin online. Conducerea companiei avea dreptul sa anuleze comenzile in acest caz, dar a decis sa le onoreze in ciuda pierderilor uriase deoarece clientul “este mai important”.

Nu toti comerciantii sunt insa dispusi sa faca astfel de cadouri, un caz cunoscut fiind cel in care Tesco a refuzat sa livreze iPad-uri vandute cu 50 de lire tot din cauza unei erori. De aceea, oricat de atragatoare ar fi o oferta de pe un site de reduceri (precum acesta), cumparatorul trebuie sa citeasca intotdeauna anuntul si sa foloseasca telefonul de contact daca ceva nu este destul de clar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *