De ce nu se inchid magazinele fizice?

Desigur ca intrebarea aceasta este socanta pentru multi cei din generatiile mai „vechi”. Sau, mai bine zis, fara niciun sens. Dar nu este asa fiindca suntem in 2018 si online-ul este pentru comert cam ce este fotbalul intre sporturi: regele. Multi dintre voi ati facut macar o achizitie de pe un site in ultimul an, probabil. E comod si din ce in ce mai sigur. Daca este un comerciant serios, ai si niste politici de returnare foarte destepte care te fac sa cumperi relaxat si fara griji. Se vand bine online haine, calculatoare, electrocasnice si…inele de logodna.

Nu am vorbit tocmai intamplator  despre bijuterii dar vom reveni ceva mai tarziu asupra acestui subiect stralucitor. Spuneam de online-ul care, pur si simplu a explodat in ultimii 5 ani, nu a inchis magazinele fizice. Ba dimpotriva, magazine online foarte cunoscute, au deschis show-room-uri in locatii fizice pentru a-si consolida imaginea de brand si a puncta la capitolul incredere.

Conteaza ca un magazin online sa aiba si o prezenta fizica? Oarecum, depinde de industrie. In cazul bijuteriilor este relativ obligatoriu fiindca increderea in achizitie este extrem de importanta. O pereche de verighete din aur se poate alege online insa e bine sa ai un punct de „sprijin” pe care numai un consultant fizic ti-l poate da. Vrei sa intrebi o gramada de lucruri despre diamantele certificate international sau despre aur? Poti sa o faci. Si e chiar indicat.

Citeste si:  Îmi place să mă joc jocuri

Sfatul omului care stie multe

Un magazin fizic iti ofera oportunitatea unui contact direct cu firma, cu brandul cu atmosfera pe care o transmite. Si, foarte important, revenim la consultant. Pentru ca am adus vorba despre bijuterii, vom ramane in domeniul acesta. Atunci cand vrei o bijuterie te vei trezi in fata unui numar coplesitor de variante din care sa alegi. Inca esti in fata calculatorului si nu stii exact nici ce vrei si nici ce combinatii de aur si diamante sunt mai bune ca altele. Poti suna la un telefon pe care il gasesti undeva afisat pe site dar asta nu te va multumi catusi de putin. Vrei sa vorbesti cu cineva fata in fata si acest „moft” nu ti-l poate satisface decat un magazin fizic. Acolo vei gasi un consultant care iti va da sfaturi si informatii. Ai citit bine, sfaturi e una, informatii e altceva.  Sfatul tine de domeniul calitativului (momentul ales pentru un cadou, personalitatea celui ce primeste bijuteria, stilul de viata) iar informatia tine de chestiuni concrete si masurabile (culoarea aurului, taieturile diamantelor, etc).

Consultantul stie si intuieste pe baza experientelor lui anterioare ce achizitie poti face, pastrand un bun raport calitate/pret. Lucian Constainescu de la Diamante.ro spune: „Sunt situatii cand clientul vine in minte sa achizitioneze o bijuterie, intr-o combinatie de aur si diamant care nu arata bine. Si nici nu costa putin. Atunci intervenim si explicam. Ce urmeaza? Clientul cumpara o bijuterie spectaculoasa pe care plateste mai putin decat se astepta. Cam acesta este rolul unui consultant bine intentionat”.

Citeste si:  La mulţi ani LaptopNews.ro !

Asadar, in era online-ului vom continua sa cumparam din magazinele fizice. Uneori, conteaza, aceasta legatura client-brand mai mult decat valoarea efectiv platita pe un produs sau serviciu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *