Motocoasa sau masina de tuns iarba?

Odata cu sosirea verii, verdeata incepe sa abunde din ce in ce mai mult, terenurile de pe langa vile, case si alte cladiri fiind impanzite de o iarba densa de un verde sanatos. Terenurile care necesita cea mai minutioasa ingrijire sunt gazoanele, pentru ca acolo iarba trebuie tunsa frecvent si uniform.

Indiscutabil, e perioada in care orice gospodar trebuie sa achizitioneze mijloace eficiente de ingrijire a terenului si a gazonului. Totodata, apare si logia intrebare despre alegerea dispozitivului de tuns iarba: care masina este cea mai eficienta? o masina de cosit manuala sau una cu roti? o motocoasa electrica sai una cu motor pe benzina?

Sa vedem totusi, care sunt avantajele si dezavantajele fiecarei din aceste masinarii:

Motocoasa manuala

Dupa principiul de lucru, aceasta se aseamana cu coasa de mana. Motorul pune in functiune capul rotativ de la capatul arborelui cu struna sau cutit. Diferenta dintre o coasa simpla si o motocoasa consta in puterea si latimea ariei de lucru.

Motocoasa electrica

Motocoasa electrica functioneaza prin conectarea la reteaua electrica de uz casnic. Acest lucru, insa, limiteaza raza de lucru, din cauza lungimii prelungitorului electric. Puterea motocoasei variaza si ea de la un dispozitiv la altul: de la motocoasele mici si usoare care pot fi manevrate cu o singura mana, pana la motocoase puternice cu capacitatea de a taia tufisuri prin intermediul cutitelor sale de otel.

Citeste si:  Riscul seismic al cladirilor forteaza nota de nevoie de buget

Una dintre diferentele de baza dintre motocoasa electrica si cea manuala este data de pozitia motorului. Motocoasele cu motorul in partea superioara sunt dotate cu un arbore, iar capul de taiere si motorul sunt situate la cele doua capete opuse ale barei.

Motocoasele cu motorul in partea de jos nu au un arbore, iar constructia acestora este mai simpla. Astfel de motocoase nu permit taierea ierbii ude dupa ploaie ori roua. De cele mai dese ori, astfel de motocoase au un motor mai slab si sunt concepute mai mult pentru cosirea gazonului.

Motocoasa pe benzina

Motocoasa pe benzina este pusa in functiune de un motor cu ardere interna si are o putere mult mai mare decat cea electrica. Datorita cutitelor de petale si a discurilor sigure, aceasta poate di folosita la taierea tufisurilor si a terenurilor cu iarba inalta si densa. Datorita faptului ca are motorul pe benzina, aceste motocoase sunt mult mai mobile. Cu toate acestea, vei avea nitel de lucru la pregatirea amestecului de benzina-ulei. La fel, zgomotul produs de motocoasa pe benzina este mai mare decat cel produs de motocoasa electrica.

Motocositoarea (motocoasa pe roti)

Motocoasele pe roti pot fi atat de benzina cat si electrece. Acestea reprezinta un carucior pe care trebuie sa-l dirijezi pe terenul care trebuie cosit. Daca motocoasa este autopropulsata, atunci trebuie sa-i determini directia. In acest timp, iarba cosita poate fi colectata intr-un cos special de colectare sau poate fi macinata si aruncata pe pamant, ceea ce constituie un ingrasamant pentru sol. Atunci cand folosesti o motocositoare, terenul trebuie sa aiba suprafata neteda, sa fie curatat de pietre si alte obiecte tari pentru a nu deteriora cutitul de taiat al dispozitivului.

Citeste si:  4 motive pentru a investi in arme Tokyo Marui

Majoritatea detinatorilor de vile care sunt conectate la reteaua de curent electric, prefera totusi motocasa electrica, pentru avantajele acesteia:

  • are dimensiuni mai compacte si greutate mai mica decat motocoasa pe benzina;
  • este mai putin zgomotoasa;
  • tricoturile electrice sunt semnificativ mai ieftine pentru intretinerea dispozitivului;
  • fiabilitate inalta;
  • simplitatea in utilizare.

Unicul dezavantaj al unei motocositoare, probabil, ramane a fi raza limitata de aplicare, din cauza lungimei reduse a cablului. Acest lucru insa se poate solutiona prin achizitionarea unui prelungitor.

Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *