Stil de viata sanatos pentru diabetici. 4 recomandari importante

Diabetul este o boală metabolica complexa care afecteaza milioane de oameni din intreaga lume. Fiind o boala cronica, ajunge ca in timp sa determine imbolnavirea aparatului cardiovascular, a rinichilor si a ochilor si sa determine aparitia de complicatii de tipul atacului vascular cerebral sau a problemelor de circulatie periferice.

Evolutia diabetului poate fi tinuta sub control cu ajutorul unui stil de viata sanatos. Iata care sunt cele mai importante lucruri pe care le poti face.

1.   Adopta o dieta adecvata

Alimentatia joaca un rol esential in controlul glicemiei, mai ales la persoanele care au dezvoltat deja prediabet sau diabet. Terapia nutritionala [1] este o abordare moderna si cu eficienta demonstrata stiintific, ce contribuie la imbunatatirea indicelui glicemic. Ea se bazeaza pe nivelul de insulina al pacientului, prin urmare este vital sa te informezi adecvat in legatura cu planurile terapeutice si de management al diabetului prin modificarea obiceiurilor alimentare.

Alegerile alimentare sunt esentiale atunci cand vine vorba despre managementul diabetului.

Alimente recomandate:

  • Legume: broccoli, morcovi, ardei, rosii, legume cu frunze verzi. Se consuma cu masura cartofii, porumbul si mazarea verde;
  • Fructe: se reduce consumul de fructe dulci si se inlocuiesc cu fructe de padure, pepene verde, mere, citrice. Se consuma cu masura bananele, ananasul, perele si strugurii.
  • Cereale: Cel putin jumatate din cerealele consumate zilnic trebuie sa fie cereale integrale. Se prefera quinoa, hrisca, ovaz.
  • Proteine: carne slaba, carne de pasare fara piele, peste, oua, fasole uscata, naut, nuci si alune, tofu.
  • Lactate: lapte, iaurt, branzeturi. Se evita iaurturile cu fructe, lactatele cu zahar adaugat etc.
Citeste si:  Spectacolele de operă – poveşti romantice

Alimente pe care ar trebui sa le eviti:

  • Alimentele prajite si bogate in grasimi saturate
  • Alimentele cu un continut crescut de sare
  • Dulciurile
  • Bauturile cu zahar adaugat: sucuri, energizante, bauturi pentru sportivi.

2.   Mentine un nivel optim de nutrienti

Mai ales in perioada de adaptare la dieta adecvata persoanelor cu diabet, este posibil sa nu reusesti sa echilibrezi alimentatia suficient de bine incat organismul tau sa beneficieze de cantitatile ideale de nutrienti. Daca ai dezvoltat deja diabet, pierderile de minerale pot fi mai mari decat in cazul persoanelor sanatoase.

Pentru a completa alimentatia sanatoasa si echilibrata, poate fi nevoie sa apelezi la un supliment alimentar special conceput, care sa ofere un aport de substante minerale pentru diabetici adecvat nevoilor tale. Acesta nu va inlocui un stil de viata sanatos si nu inlocuieste.

3.   Ai grija la greutate

Un indice de masa corporala in limite normale este important [2] in prevenirea diabetului si in fazele incipiente ale bolii. Mai tarziu, scaderea in greutate nu mai are un impact la fel de puternic asupra reglarii glicemiei, in schimb un normoponderal are un risc mai mic de afectare cardiovasculara decat o persoana obeza. Asadar, corectarea greutatii corporale este importanta in orice faza a bolii.

4.   Fa exercitii fizice regulate

Exercitiul fizic este esential [3] pentru mentinerea greutatii corporale și a glicemiei in limite normale, ceea ce reduce simptomele de prediabet. Beneficiile asociate unei vieti active sunt usor de observat si se instaleaza rapid: ameliorarea circulatiei sangvine, scaderea riscului de boala cardiovasculara, scaderea riscului de atac vascular cerebral si reglarea glicemiei.

Citeste si:  Urmeaza-ti visul: interpreteaza-l!

Unele tipuri de exercitiu fizic imbunatatesc modul in care musculatura foloseste resursele de glucoza disponibile, mecanism care sta la baza reglarii metabolismului glucidic. Mai mult, exercitiul fizic reduce cantitatea de grasime intraabdominala, care este considerat un factor de risc cunoscut pentru aparitia rezistentei la insulina.

Desi este una dintre cele mai costisitoare boli cronice, din punct de vedere al posibilelor complicatii pe care le presupune, diabetul zaharat poate fi prevenit si tinut sub control prin adoptarea unui stil de viata specific, care sa contribuie la reglarea valorilor glicemiei. Mai important decat atat, boala este reversibila in fazele sale incipiente, daca este diagnosticata la timp si daca se intervine prompt. Ai grija de tine, mergand la controale regulate la medicul de familie, facand analizele anuale recomandate si consultand specialistul de la primele simptome.

Bibliografie:

  1. Franz J.M et al. – Evidence-based diabetes nutrition therapy recommendations are effective: the key is individualization, 2014

Afisat la 16.03.2022: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24591844/

  1. Reddy P.H. – Can diabetes be controlled by lifestyle activities?, 2017

Afisat la 16.03.2022: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5792082/

Stanford I.K. et al. – Exercise effects on white adipose tissue: beiging and metabolic adaptations, 2015

Afisat la 16.03.2022: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26050668/

Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *