Rezumat:
- 1 Greseala #1: Alegerea unei nise largi
- 2 Greseala #2: pierzi subiectul central al blogului
- 3 Greseala #3: nu acorzi prea multa atentie opiniei audientei
- 4 Greseala #4: continutul anost si impersonal
- 5 Greseala #5: sa te concentrezi pe tine insuti
- 6 Greseala #6: Folosesti practici SEO depasite
- 7 Greseala #7: nu iti corectezi si editezi textele suficient
- 8 Greseala #8: postari necorespunzatoare
- 9 Greseala #9: nu ai un scop precis in ceea ce priveste continutul
Activitatea de blogging ar trebui sa reprezinte un element important din planul de marketing al oricarui antreprenor. Este o modalitate minunata de a creste traficul pe site si de a-ti demonstra credibilitatea si pozitia de lider pe nisa ta.
Cu toate acestea, exista si greseli pe care le poti face in blogging si acestea pot fi cu usurinta evitate daca stii dinainte care sunt. Aceasta lista cu cele mai importante greseli in blogging te vor ajuta sa iti imbunatatesti atuurile in mod extraordinar.
Greseala #1: Alegerea unei nise largi
Cea mai importanta greseala pe care o pot face noii bloggeri este alegerea unei nise foarte largi. Chiar si cei mai experimentati bloggeri se pot afla intr-o asemenea situatie daca isi extind subiectele doar pentru a satisface cerintele cititorilor. Nu poti multumi chiar pe oricine.
Daca vrei sa fii un blogger de succes, specializeaza-te in ceva. Daca ai o nisa specializata, asta inseamna ca posturile tale pe blog se concentreaza mai mult pe un anumit subiect si vei obtine o audienta dedicata. Atunci cand alegi o nisa secundara, este mult mai usor sa oferi informatii sau solutii pentru cititori.
Poate fi destul de covarsitor sa acoperi o nisa mai larga. Sa luam numai cazul in care vorbim despre diferentele dintre nisa generala “filme” si despre nisa exacta “filme vechi”. Nu vei avea nevoie de prea mult continut si va fi mult mai simplu pentru cititori sa afle exact informatiile si produsele pe care le doresc. Specializarea in anumite subiecte este o situatie win-win pentru toata lumea, mai ales cu o documentatie temeinica.
Greseala #2: pierzi subiectul central al blogului
Acest lucru se poate intampla bloggerilor, mai ales daca au scris despre aceleasi subiecte si probleme de ani de zile. Ori de cate ori simt ca au vorbit de un milion de ori despre un anumit subiect, acestia incep sa scrie despre lucruri care nu au nimic in comun cu subiectul blogului, precum politica. Aceasta este o mare greseala daca se depasesc mai mult de doua postari.
Daca ramai in pana de idei pentru blog, alege sa iti intrebi audienta. Fa o activitate mai intensa de research. Citeste mai multe stiri. Fa sondaje de opinie pe blog pentru a gasi mai multe idei. Incepi discutii referitoare la problemele ce pot aparea in lucrurile despre care scrii tu…
Foloseste informatia pentru a descoperi cum sa iti aduci inapoi blogul “la viata” si cum sa creezi un plan pentru a incepe un topic nou.
Greseala #3: nu acorzi prea multa atentie opiniei audientei
In incercarea ta de a imbunatati in permanenta site-ul, poate ca iti scapa unele detalii legate de cercetare. Audienta ta este cel mai important factor de care trebuie sa tii cont si careia trebuie sa ii acorzi atentie. Sa nu pornesti de la ideea ca iti cunosti nisa audientei. Aceasta este o greseala enorma, ce poate avea repercusiuni asupra profitului si afacerii tale.
Pentru a promova in mod eficient solutiile, trebuie sa stii niste lucruri importante despre audienta. Si singurul mod de a le afla este sa faci un pic de research si sa obtii dovezi asupra a ceva ce tu doar banuiai a fi adevarat. Daca ai trecut peste acest pas important in crearea si dezvoltarea blogului tau, atunci fa-o acum! Foloseste informatiile de la audienta pentru a crea profilul cititorului ideal inainte sa creezi continut sau sa mai faci vreo promotie. Asigura-te ca toate solutiile de rezolvare la unele probleme pe care le expui sunt utile cititorilor.
Greseala #4: continutul anost si impersonal
Publicarea acestui tip de continut este una din cele mai mari greseli pe care le poti face. Nu numai ca cititorii se vor plictisi repede, insa acest tip de continut te va tine departe de competitie. Impregneaza-ti personalitatea putin in continut. Daca esti o persoana amuzanta, daca faci glume sau ai o atitudine glumeata, atunci include acest stil in articolele tale. Daca vrei sa fii tu insuti si sa le oferi cititorilor un fel de ‘preview’ la felul in care esti cu adevarat, trebuie sa iti pastrezi profesionalismul.
Unii oameni cred, in mod eronat, ca trebuie sa scrii la fel cum vorbesti. Insa nu la asta ne-am referit cand te-am incurajat sa iti gasesti un stil personal, ‘vocea’ launtrica si de multe ori acest lucru iti poate cauza neplaceri, mai ales daca ai un anumit accent sau nu folosesti toate regulile gramaticale atunci cand vorbesti. Spre exemplu, daca folosesti acasa expresii de genul “Habar n-am”, este perfect. Insa nu folosi si in blog! Mentine un aspect profesional pentru a fi mai credibil si pentru a nu-ti pata reputatia in fata audientei.
Include ceva din personalitatea si stilul tau in articole pentru a le face mult mai interesante.
Greseala #5: sa te concentrezi pe tine insuti
Blogul tau nu se invarte de fapt in jurul tau, chiar daca vorbesti acolo despre calatorii, gatit, decoratiuni sau alte lucruri care iti ocupa o mare parte din timp. Blogul tau este despre ceea ce vrea sau are nevoie audienta ta, in functie de nisa aleasa.
Faptul ca iti impartasesti experientele este un lucru bun, insa, este si foarte usor sa cazi in cealalta extrema, si sa te faci mai interesant decat esti, sa le spui cititorilor ce ai mancat la micul dejun, spre exemplu.
Nu-ti lasa ego-ul personal sa creasca o data cu numarul persoanelor care te urmaresc. In momentul in care pierzi perspectiva asupra a ceea ce este important si de ce oamenii aleg sa iti citeasca blogul, vei pierde si din audienta.
Este foarte important sa iti tii unele opinii si activitati mai in “umbra”, in special daca ai un blog foarte popular cu un numar mare de follow-eri. Aminteste-ti ca nu vei dobandi succesul concentrandu-te numai pe tine insuti. Au existat si alti oameni care te-au inspirat, ti-au dat curaj, si ti-au sustinut eforturile. Exprima-ti mai adesea multumirea si sfatuieste si cititorii sa faca acelasi lucru.
Greseala #6: Folosesti practici SEO depasite
Daca inca incerci sa folosesti un cuvant cheie ori de cate ori este posibil in ceea ce priveste continutul articolelor tale, atunci cu siguranta nu mai esti la curent cu practicile SEO. Actualele strategii iti vor asigura succesul blogului atat din punct de vedere al descoperirii acestuia de noi cititori cat si al vizitelor pe anumite motoare de cautare.
Foloseste SEO on-page si off-page pentru cele mai bune rezultate. Tacticile SEO on-page se fac direct pe blog (spre exemplu asigura-te ca paginile se incarca repede si titlurile sunt captivante), in vreme ce tacticile off-page SEO includ activitatea ta pe mai multe bloguri, site-uri sau platforme (spre exemplu linkul blogului tau pe diferite pagini web). SEO este o practica importanta pentru cititori si motoarele de cautare. Fii la curent cu cele mai noi strategii!
Greseala #7: nu iti corectezi si editezi textele suficient
Vrei sa fii tu insuti si sa le oferi cititorilor tai o bucatica din personalitatea ta? Atunci trebuie sa elimini si sa eviti erorile pentru a nu-ti suprima credibilitatea ta de autor. Verifica de doua, poate chiar trei ori continutul articolului tau, folosind mai multe programe de editare.
Inainte de a publica asigura-te ca nu ai gresit anumite cuvinte, ca propozitiile tale au o structura adecvata, ca vizitatorilor nu le va fi greu sa citeasca si sa inteleaga ceea ce ai scris. Dupa editare, citeste continutul cu voce tare. Daca nu esti multumit, rescrie anumite propozitii sau pasaje.
Credibilitatea si reputatia ta depind si de felul in care esti perceput de cititori. Daca nu reusesc sa iti citeasca articolele, atunci vei da dovada de neprofesionalism si informatii incorecte. Daca nu ai timp sa iti corectezi singur articolele, atunci fa contract cu un editor de continut cu experienta si pastreaza-ti reputatia.
Greseala #8: postari necorespunzatoare
Atunci cand te apuci de blogging, daca vei scrie postare dupa postare fara sa primesti un raspuns sau macar un “like” vei fi complet descurajat. Insa aminteste-ti ca poate dura ceva pana ce audienta te gaseste si vestea se raspandeste. Nu te descuraja! Vei ajunge la un punct in care devotamentul si determinarea cu care scrii vor da rezultate. Lista de e-mail creste si la fel si castigurile tale, de la luna la luna.
Fa-ti un obicei din a posta de 2-3 ori pe saptamana. Verifica statisticile si vezi cand blogul a fost mai vizitat. Programeaza-ti postarile pentru acele zile. Invata-ti audienta sa iti viziteze blogul in zilele cu “postari noi”.
Pana vei ajunge sa iti “educi” cititorii in acest sens, si sa ii indrumi, posteaza continut perfect, care incurajeaza, educa si informeaza audienta. Aceste postari vor fi de mare folos chiar si dupa multi ani! Nu uita sa dai share pe Facebook si pe alte retele sociale!
Greseala #9: nu ai un scop precis in ceea ce priveste continutul
Fiecare articol ar trebui sa aiba un anumit scop, spre exemplu: sa iti cresti traficul pe blog sau sa promovezi un anumit produs. Insa, cand vine vorba sa creezi continut eficient, vei avea nevoie de un plan de publicare, care se face cu cel putin 2 luni in avans. Acest lucru iti va oferi posibilitatea sa identifici o nevoie sau o problema, sa alegi subiecte pe care vrei sa le abordezi, sa iti setezi un scop precis in privinta continutului si sa scrii.
Daca vei avea un plan si un scop precis te va ajuta sa iti gestionezi mult mai bine strategia de marketing. Daca nu poti identifica scopul pentru care serveste articolul tau, atunci nu il posta! Salveaza-l pentru mai tarziu, cand vei sti ce sa faci cu el.
La fel cum livingul este centrul casei tale, locul unde iti inviti musafirii, asa si blogul este centrul business-ului tau, care serveste aceluiasi scop. Cele mai importante activitati si continut sunt gasite pe blog.
Daca nu iti inviti in mod activ cititorii, atunci faci o greseala teribila. Este usor sa lansezi “invitatiile”. Aminteste-le abonatilor la newsletter, prin e-mail, despre ceea ce ai postat saptamana anterioara si ei au ratat. Si cel mai important, share-uieste articolele noi publicate pe Facebook!
Acestea sunt cele mai importante aspecte pentru a avea o pagina corespunzatoare afacerii tale. Este echivalenta cu invitarea unor oameni la o petrecere. Fa din activitatea de sharing un scop in sine si incurajeaza-i si pe altii sa iti share-uiasca postarea.
Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.