Bazat pe o versiune personalizata a Gemini 2.0, modul AI al motorului de cautare Google este conceput pentru a te ajuta sa efectuezi cautari mai complete si sa obtii raspunsuri mai bune la intrebari dificile. Pentru moment, functia este limitata la utilizatorii americani care s-au abonat la One AI Premium si au activat modul Labs.
Google introduce o functie cu inteligenta artificiala in motorul sau de cautare
Indetronabil timp de multi ani pe piata cautarilor web, Google nu a vazut cu adevarat venind vantul Gen AI. Dupa ce in urma cu doi ani a declansat o alerta rosie in divizia sa de cloud, firma din Mountain View s-a aruncat de atunci in lupta LLM cu modelele sale Gemini. Dar in ultimele luni, amenintarea altor jucatori puri GenAI, cum ar fi OpenAI, care intra pe terenul sau istoric, a devenit clara odata cu lansarea anul trecut a SearchGPT.
Asa ca am asteptat ca Google sa raspunda, iar acum a facut-o, prin introducerea unui mod AI in motorul sau de cautare. „Acest mod de cautare extinde posibilitatile de intelegere ale AI cu capacitati mai avansate de rationament, gandire si multimodale, astfel incat sa puteti obtine ajutor chiar si pentru cele mai dificile intrebari”, ne asigura editorul intr-o postare pe blog.
„Puteti sa intrebati orice va framanta si sa primiti un raspuns util de la AI, cu posibilitatea de a merge mai departe cu intrebari suplimentare si linkuri web relevante.” Cu toate acestea, aceasta functie este inca in faza incipienta si este accesibila pentru foarte putini oameni. Pentru moment, este disponibila doar utilizatorilor din SUA cu un abonament One AI Premium (facturat la 19,99 USD fara TVA/luna in SUA) care au activat modul Labs.
Acest mod AI, care se bazeaza pe o versiune personalizata a Gemini 2.0, este, potrivit Google, „deosebit de util pentru intrebarile care necesita explorare suplimentara, comparatie si rationament”. El continua: „Puteti pune intrebari nuantate care ar fi necesitat anterior cautari multiple, cum ar fi explorarea unui nou concept sau compararea unor optiuni detaliate, si primiti un raspuns relevant de la AI cu linkuri pentru a afla mai multe […] Nu puteti doar sa accesati continut web de calitate, ci si sa accesati surse noi, in timp real, cum ar fi Knowledge Graph, informatii din lumea reala si date de achizitie pentru miliarde de produse”.
Modul AI al Google utilizeaza o tehnica de „interogare in evantai”, emitand simultan mai multe cautari conexe in mai multe subteme si surse de date. O abordare care ar oferi acces la informatii mai ample si mai profunde decat o cautare pe motorul traditional al furnizorului.
Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.