Platformă de socializare online, Pinterest a ajuns să fie mai utilizat decât Facebook-ul. Cel puţin aşa anunţă statisticile. Vă vine să credeţi aşa ceva?
Lansată în martie 2010, Pinterest capătă zilnic adepţi tot mai mulţi, ajungând în ianuarie anul acesta să aducă mai mult trafic decât Linkedin, Youtube şi Google+. Este cel mai bun startup al anului 2011. Şi totuşi, ce este Pinterest şi cum funcţionează?
Este o reţea de socializare ca oricare alta, cu menţiunea că interacţiunea are loc exclusiv prin intermediul fotografiilor şi materialelor video. Fiecare utilizator îşi crează nişte panouri (boards), pe care ataşează fotografii (pins it) în funcţie de interesele lui. Aceste panouri sunt diverse, dar pot fi şi tematice. Exemplele sunt infinite: fotografie, rochii de mireasă, unde aş vrea să călătoresc, branduri preferate et cetera.
Oriunde găseşti o fotografie sau un material video care îţi place, poţi să-i dai Pin printr-un buton-marcaj pe care ţi-l pui în browser şi vei trimite obiectul spre panoul dorit. Ceilalţi pot să vadă ceea ce îţi place, pot să îţi dea follow ca pe Twitter, pot să dea chiar repin unor materiale dacă le plac, să lase comentarii, sau un simplu Like a la Facebook.
Aplicaţia poate fi instalată şi pe Iphone. În decembrie 2011, Pinterest s-a clasat printre primele 10 reţele de socializare din lume, cu peste 11 milioane de vizite pe săptămână, doborând orice record şi reuşind să adune 10 milioane de vizitatori săptămânal.
Majoritatea utilizatorilor sunt femei între 25 şi 34 de ani. Este oarecum normal, pentru că ele sunt cele care aleargă la shopping, sunt interesante mereu de ce apare pe piaţă, îşi fac planuri şi încearcă să se sfătuiască cu restul colegelor internaute. În România există peste 22.000 de vizitatori care folosesc Pinterest şi numărul este în creştere.
Care ar fi avantajele? Îţi poţi organiza diverse panouri cu ce vrei să-ţi cumperi, cărţile care îţi plac cel mai mult, filmele pe care le vezi, practic poţi să dai pin la orice îţi place. Pe de altă parte, se pot da link-uri direct către produsele afişate în fotografii, cu preţuri şi se pot achiziţiona mult mai rapid. De asemenea, este ideal pentru Brand-uri, pentru că pot urmări preferinţele oamenilor şi se poate observa cum sunt primite noile lansări de produse. Este o unealtă potrivită pentru a pune orice material video de pe Youtube.
La prima vedere pare o reţea plictisitoare, poate pentru că nu toţi folosesc tot ce li se pune la dispoziţie: se pot organiza concursuri cerând oamenilor să dea pin în panoul tău, precum şi vânzarea propriilor produse. Este o sursă perfectă pentru comerţul online şi o unealtă gratuită pentru generare de trafic către blogul sau site-ul tău, ataşând butonul Pin it fiecărui articol.
Pinterest este atât de popular încât ai nevoie de invitaţie pentru a-ţi face cont, fie din partea site-ului sau a unui utilizator. Logarea se face prin intermediul contului de Twitter sau Facebook, caz în care este obligatorie trecerea la Timeline.
Pinterești?
Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.
Numarul de conturi noi in Ianuarie 2012 (dinamica) a depasit Facebook, in cifre absolute Facebook e lider super autoritar :)
Astea sunt date noi, de care nu stiam! Multumesc