Cand se pune problema traficului pe blog, una din cele mai comune greseli pe care oamenii o fac este ca depun prea mult efort in unele cazuri cand nu ar trebui sa miste nici macar un pai. Scopul stabilirii unei prezente online eficiente este aceea de a depasi pragul locului in care oamenii te pot gasi – ideal este sa o faca din ce in ce mai des- decat sa incerci sa ii gasesti tu pe ei.
Retelele sociale, spre exemplu, reprezinta cel mai bun exemplu prin care iti poti optimiza traficul pe blog. Insa acestea nu sunt o forta dominanta. In acelasi mod, campaniile advertoriale pe retelele sociale pot fi eficiente, insa numai pentru perioada de timp pentru care le platesti. Este, totusi, o alta metoda care, cu foarte mici exceptii, nu se bazeaza pe propriul succes. De aceea majoritatea bloggerilor de top, chiar si cei care isi petrec foarte mult timp promovandu-se pe retelele sociale, iti vor spune ca retelele de socializare nu sunt cel mai bun loc de unde iti poti obtine traficul.
O persoana destul de influenta in acest mediu virtual, care cunoaste totul pana in detaliu, Darren Rowse, cea care detine site-ul web ProBlogger, cu foarte multe persoane care il urmaresc, invata bloggerii cum sa isi creeze si sa isi creasca propriul blog. L-am auzit vorbind pe aceasta tema – de unde obtin bloggerii trafic – asa ca am incercat sa il contactez pentru mai multe detalii.
“Majoritatea bloggerilor cu care vorbesc admit faptul ca se concentreaza pe eforturile pe care le fac in vederea promovarii pe retelele de social media” a afirmat acesta.
“Cu toate acestea, cand cauti mai in amanunt de unde isi obtin bloggerii majoritatea traficului actual, raspunsul pe care il aud cel mai des este Google. Se pare ca multi bloggeri scapa din vedere una din cele mai bune surse de trafic: cautarea. Bloggerii sunt atat de ispititi de traficul ce vine din partea retelelor sociale, incat petrec foarte putin timp in construirea propriei strategii de cautare, care, din punctul meu de vedere, ar avea mai mult succes.”
Optimizarea pentru motoarele de cautare sau SEO, reprezinta singura forta ce atrage traficul, incat are potentialul de a lucra in mod pasiv in favoarea ta. Sansele ca cineva sa dea de postarea pe care ai publicat-o acum un an si sa o share-uiasca, spre exemplu, este foarte putin probabila. Si totusi postarile care sunt mai vechi de un an reusesc sa se strecoare in topul cautarilor si continua sa aduca trafic pentru site-urile care inteleg adevarata valoare a continutului de calitate.
Spre exemplu, conform unui studiu realizat de Hubspot, “66 la suta din comercianti afirma ca imbunatatirea SEO reprezinta o prioritate in marketing.” In acelasi mod, un report realizat de Ascend2 a afirmat ca “72 la suta din comercianti afirma ca realizarea continutului relevant reprezinta cea mai eficienta tactica SEO”.
Expertul in marketing si SEO Neil Patel atribuie cresterea traficului pe blogul sau cu 206 procente, artei optimizarii pentru motoarele de cautare si eficientei crearii de continut valoros pentru reteaua web.
Asadar, care sunt pasii pentru a crea continut bun avand strategiile SEO in minte?
1. Incepi cu cuvintele cheie relevante si foloseste-te de ce iti este la indemana
Trebuie sa stii exact ceea ce cauta oamenii din industria sau nisa pe care ai abordat-o, pentru a crea continut de succes. Iata cum poti face acest lucru:
- Foloseste programul Google de cautare a cuvintelor cheie sau o alta “unealta” precum Ubersuggest.
- Cauta cuvintele cheie in Quora si cauta intrebarile pe care oamenii le pun cel mai des.
- Realizeaza una sau mai multe cautari cu acele cuvinte cheie pe care le gasesti pentru a afla care dintre acestea se afla in topul primelor doua pagini de cautare.
Cand ai inteles ce cauta oamenii in domeniul tau de interes poti incepe sa te ingrijesti si de continutul tau, astfel incat sa includa cuvintele cheie care nu sunt atat de competitive si atat de des utilizate. De exemplu, daca vrei sa ajungi pe prima pagina pentru un articol despre “social media” iti va fi mult mai greu decat daca ai tinti spre ceva de genul “strategie social media in domeniul imobiliar”.
2. Creeaza continut pe termen lung pentru cautari eficiente
De multe ori se vorbeste despre cititorii online din ziua de azi care nu isi pot concentra atentia pe articole cu un continut lung, insa nu cred asta sub nicio forma. Cititorii nu detesta continutul lung pentru continut, ci deteste continutul prost. Acestia urasc continutul prost mai mult decat daca ar fi lung. Daca este interesant, cititorii vor mai mult.
Un studiu realizat de Buzzsumo a ajuns la concluzia ca forma lunga a continutului, intre 3000 si 10.000 de cuvinte este cel mai bine cotat in mediul online. De fapt, conform acestui studiu, “exista articole cu continut sub 1000 de cuvinte de 16 ori mai multe decat articolele cu continut de peste 2000 de cuvinte”.
Ceea ce inseamna ca exista incercari de a iesi in evidenta cu continut scurt intr-o lume satula de acest gen de articole. Cu toate acestea, daca abordezi cuvintele cheie specifice si creezi articole cu continut lung si valoros, ai mai multe sanse de a ajunge in topul cautarilor si de a acumula mai mult trafic. Trebuie doar sa te asiguri ca oamenii isi vor dori sa citeasca acel continut pe care il propui.
3. Stabileste o retea de link-uri proprii pe pe alte site-uri web
Daca primul pas este acela de a intelege mediul, pasul doi este acela de a crea continut valoros, atunci pasul trei este acela de a-ti extinde aria de interes si de a determina alte bloguri sau site-uri web sa te promoveze prin link-uri. Conform Hubspot, “Companiile care se promoveaza prin bloguri au cu 97 la suta mai multe link-uri promovate”.
Iata cateva metode prin care poti determina site-urile web si editorii de continut sa te promoveze, atasand un link:
Ia legatura cu editorii de continut prin e-mail, din domeniul tau si spune-le cu ce te ocupi. Intreaba-i daca te-ai potrivi cu cerintele audientei lor si daca poti share-ui link-uri.
Creeaza o bucatica similara de continut pentru un alt site web si ataseaza un link cu munca ta sub forma de resursa adaugata sau referinta.
Citeaza sau include editori de continut cu o relevanta aparte in domeniul tau, continutului pe care il creezi si atunci cand il publici, da-le tag in postarile de pe retelele sociale. Crezi ca iti vor share-ui postarea? Cu siguranta o vor face!
Cheia este sa prezinti ceea ce creezi in fata persoanelor potrivite, fie ca o faci prin intermediul email-ului, retelelor sociale sau a retelelor mai vechi.
In ceea ce priveste SEO, avem vesti bune si vesti proaste. Vestile proaste sunt acelea ca SEO reprezinta o strategie pe termen lung, ceea ce inseamna ca vei munci foarte mult pe o perioada indelungata pentru a obtine rezultate favorabile. Vestile bune sunt acelea ca, datorita faptului ca SEO este o strategie pe termen lung, majoritatea competitorilor nu se vor concentra pe dezvoltarea acesteia si tu vei castiga!
Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.