Adoptarea unei strategii personalizate pe retelele sociale este un exercitiu care se impune oricare ar fi domeniul tau de activitate – independent, comercial sau profesiune liberala. Crearea unui cont pe Facebook sau pe Twitter este facila. Asigurarea unei gestionari pertinente a acestor suporturi de comunicare cere un minim de precautie. Iata cateva sfaturi cum sa reusesti pe retelele sociale.
Sfatul numarul 1. Fixeaza-ti un obiectiv pertinent. Obiectivul principal nu este acela de a fi prezent pe retelele sociale ci de a-ti face cunoscuta activitatea sau activitatile, de a-ti cunoaste clientii si de a-ti adapta ofertele in functie de acestia. Nu uita de faptul ca un cont pe retelele sociale reprezinta o modalitate de a te ajuta sa-ti atingi obiectivele, nu un obiectiv in sine.
Sfatul numarul 2. Regleaza-ti problemele inainte de a te gandi la retelele sociale. Ai o problema de comunicare sau de marketing pe care inca nu ai reusit sa o identifici sau sa o reglezi ? Dand cuvantul clientilor tai risti sa amplifici aceasta problema deoarece nu faci decat sa ii oferi vizibilitate. Regleaza ce trebuie reglat si lanseaza-te apoi in retelele sociale.
Sfatul numarul 3. Asculta-ti clientii. Daca adopti o strategie pe retelele sociale atunci trebuie sa stii sa iti asculti clientii. Sa nu crezi ca este de ajuns sa postezi in mod regulat si sa te multumesti cu atat. Clientii si cititorii tai asteapta raspunsuri la eventualele intrebari, interactiuni, un tratament personalizat. Trebuie sa iei in considerare si acest aspect.
Sfatul numarul 4. Nu neglija e-mail marketing. Daca clientii si cititorii sunt interesati de schimburile tale pe retelele sociale trebuie sa stii faptul ca acest lucru nu inlocuieste o lista de e-mail calificata. Un e-mail clar, pertinent si regulat se dovedeste a fi intotdeauna mai direct si mai personal decat un mesaj social. Impactul este mai usor cuantificabil, posibilitatile oferite de serviciile de e-mail sunt mai bogate. Datorita unei prezente pertinente pe retelele sociale vei reusi sa completezi lista cu e-mail-uri ale clientilor tai.
Sfatul numarul 5. Fii transparent. Oricare ar fi strategia aleasa, scopul utilizarii retelelor sociale, nu uita ca trebuie sa explici si sa fii transparent. Daca ai o perioada de absenta spune acest lucru. Daca automatizezi unele publicatii din motive pertinente, indica acest lucru. Cu cat vei fi mai transparent cu atat vei fi mai credibil.
Sfatul numarul 6. Fara exagerari. Din dorinta de a face prea multe avem tendinta sa ne pierdem pe retelele sociale. Risti sa petrecei prea mult timp pe retelele sociale si sa pierzi atentia necesara bunei desfasurari a principalei tale activitati. Trebuie sa stii cum sa te deconectezi in mod regulat.
Sfatul numarul 7. Tine cont de actualitate si de actualizare. Retelele sociale evolueaza cu viteza luminii. O retea sociala la moda poate deveni dupa doar sase luni depasita. De aceea trebuie sa tii cont de actualitate, de actualizari pentru a avea o buna prezenta pe retelele sociale si in caz de nevoie sa iti revizuiesti strategia.
Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.