In Israel se va folosi inteligenta artificiala contra aglomeratiei

Blocajele monstruoase fac parte din viata de zi cu zi a israelienilor, a caror tara are una dintre cele mai grave situatii din acest domeniu. Dar inteligenta artificiala si algoritmii sai ar putea ajuta la contracararea fenomenului, potrivit unei companii israeliene de inalta tehnologie.
Acest sector este din ce in ce mai interesat de industria auto si recent a avut loc la Tel Aviv un targ de mobilitate inteligenta numit „EcoMotion”, care promoveaza un transport mai eficient si mai ecologic.

Printre companiile prezente s-a numarat ITC (Intelligent traffic control), care dezvolta un software capabil sa colecteze date in timp real de la camerele de supraveghere de-a lungul drumurilor si sa manipuleze semafoarele in functie de fluxurile de trafic.

„ITC a reusit sa demonstreze matematic ca multe ambuteiaje pot fi prevenite, daca intervenim suficient de devreme”, explica Dvir Kenig, responsabil cu tehnologia pentru aceasta companie, invocand o scadere cu 30% a aglomeratiei la doua intersectii unde a fost setat sistemul prezentat.

Compania sustine ca vrea sa raspunda unui flagel care afecteaza intreaga lume, estimand ca un sofer mediu ramane blocat trei zile pe an in ambuteiaje, o sursa majora de emisii de gaze cu efect de sera.

Controlul traficului este o problema deosebit de importanta in Israel, unde „infrastructura de transport este serios insuficienta in comparatie cu majoritatea celorlalte” tari dezvoltate, a indicat Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE) intr-un raport publicat in 2021.

Citeste si:  Terorismul în China

Aglomerarea drumurilor (in Israel) este una dintre cele mai grave din tarile OCDE, potrivit acestui raport.

Potrivit lui Meir Arnon, fondatorul targului „EcoMotion”, interesul global tot mai mare pentru mobilitatea inteligenta i-a permis Israelului – care se autoproclama o „natiune start-up” datorita sectorului sau de inalta tehnologie – sa devina un jucator in sectorul auto.

Masinile s-au schimbat”, a spus el pentru AFP. „Inainte erau facute din metal, roti si radio, dar astazi acele lucruri nu mai conteaza”.
„Ceea ce ii diferentiaza pe producatorii de masini in zilele noastre este experienta de condus (…), capacitatea vehiculului de a se adapta la sofer”, continua el.
Potrivit acestuia, sistemele tehnologice dezvoltate de armata si sectorul privat de aparare din Israel, in special in domeniile supravegherii, comunicatiilor si senzorilor, au devenit esentiale pentru producatorii de automobile.

Cu peste 600 de start-up-uri tehnologice – „al doilea dupa Silicon Valley” – Israelul a devenit un „centru” pentru mobilitatea inteligenta, spune Arnon, mentionand ca 35 de companii auto internationale au o prezenta in Israel, inclusiv gigantul american General Motors (GM).
„Viitorul vehiculelor se afla in afara vehiculelor: in cloud, pe telefoanele noastre”, spune Gil Golan, seful centrului tehnic al GM din Israel, pe care il descrie drept un teren fertil pentru „inovare”.

Citeste si:  Coronavirus, o noua epdemie ingrijoratoare

Dar daca Israelul doreste cu adevarat sa-si faca un nume in tehnologia auto si sa-l pastreze, va trebui sa investeasca in inginerie, potrivit Lisya Bahar Manoah de la Catalyst Investments.

Pentru ea, este necesar „ca si in Europa si in special in Germania si Austria, sa se creeze scoli profesionale” specializate in sectorul mobilitatii.
„Israelul trebuie sa se gandeasca acum la cum sa aiba mai multi ingineri care sa sprijine mediul de start-up. Trebuie sa ne adaptam sistemul scolar in consecinta”, a spus ea.

Potrivit ultimului raport anual al Autoritatii pentru Inovare din Israel, sectorul high-tech, care angajeaza 10% din forta de munca nationala si reprezinta aproape jumatate din exporturile tarii, este in declin, sustinand ca statul evreiesc a inregistrat un declin continuu. in crearea de start-up-uri timp de doi ani.

 

Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *