Incursiune în istoria reclamelor din timpul campionatului de fotbal american Super Bowl

O scurtă incursiune în istoria reclamelor din timpul campionatului de fotbal american Super Bowl.

Ca şi împătimit al spoturilor publicitare, declar că sunt un mare fan al reclamelor difuzate în timpul pauzelor de la Super Bowl. Ce-i drept, nu am reuşit niciodată să văd campionatul de fotbal şi chiar dacă aş avea ocazia nu cred că aş avea răbdarea necesară datorită faptului că nu sunt un împătimit al fotbalului american.

Revenind la reclame, în ceea ce urmează mai jos voi încerca să aduc în “lumina reflectoarelor” fenomenul Super Bowl încă de la începuturi până în zilele noastre. Fără intenţia de a jigni inteligenţa cititorilor voi începe cu o incursiune în istoria Super Bowl-ului în sine:
Campionatul anual de fotbal american, Super Bowl, îşi are originile de prin anul 1966 , atunci când a avut loc primul sezon al campionatului ce avea să devină o sărbătoare naţională anuală pentru americani, fiecare campionat fiind numerotat cu cifre romane.
Acesta este rezultatul fuziunii dintre NFL (Naţional Football League) şi rivala sa AFL (American Football League) când s-a căzut de comun acord ca echipele campioane ale celor două ligi să joace într-o competiţie ce avea să devină Super Bowl-ul de azi.
Super Bowl Sunday – ziua în care are loc campionatul a devenit pentru americani sărbătoare naţională şi imediat a doua zi ca şi consum de alimente după Ziua Recunoştinţei. Ultima ediţie a Super Bowl (XLVI) a avut loc în dată de 5 februarie 2012 pe Lucas Oil Stadium în Indianapolis.
( sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Bowl )

Citeste si:  Tweeter-ul indurerat

Reclamele

În prezent, cu o audienţă de peste 90 de milioane de telespectatori şi cu un spaţiu de reclamă ce poate ajunge la costuri de câteva milioane de dolari, reclamele din timpul Super Bowl uimesc prin creativitate, simț al umorului şi prin inovaţia de care dau dovadă agenţiile de publicitate.
1973 – Prima reclamă care a fost transmisă în timpul pauzelor dintre reprize îi avea ca protagonişti pe regretata actriţă Farrah Fawcett şi fundaşul Joe Namath.Produsul promovat pe atunci fiind Noxema, o spumă pentru bărbierit.
[youtube id=”OM59nSkjEWU” width=”600″ height=”350″].

Printre celelalte branduri promovate în anii ’70 mai întâlnim şi nume Xerox, Apple, Coca-Cola şamd. În anul 1993 un spot publicitar inedit devine sursa de inspiraţie pentru studiourile Warner şi în acest fel apare filmul Space Jam.
[youtube id=”afK2jrkTyOo” width=”600″ height=”350″]

Apropriindu-ne cu paşi repezi de prezent, cele mai cu ecou reclame aparţin celor de la Chrysler (şi nu numai). Dacă în anul 2011 l-au avut ca protagonist pe Eminem, anul acesta “vedeta” fiind Clint Eastwood. Tema, ca şi anul trecut a fost oraşul Detroit.
[youtube id=”tFAiqxm1FDA” width=”600″ height=”350″] ( sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Bowl_advertising ).

Lista completă a reclamelor din timpul Super Bowl începând cu anul 1970 găsiţi pe site-ul wikipedia.org – link.

Curioşi care au fost reclamele difuzate anul acesta la “half-time”? Dacă da, ele pot fi vizualizate pe site-ul oficial NFL – link.

Mie mi-a atras atenţia spotul Doritos – Man’s Best Friend.Spot ce poate fi vizualizat mai jos:
[youtube id=”STb6ZSo5CPw” width=”600″ height=”350″]

Citeste si:  Reclamă buclucașă la bureți de vase

Cu speranţa că nu v-am plictisit cu această incursiune în lumea reclamelor Super Bowl , vă doresc vizionare plăcută şi vă invit să “răsfoiţi” şi celelalte reclame din categoria Ad Break a Blog Event.

Vom selecta în continuare spoturile care ne-au atras cel mai mult atenţia la ediţia cu numărul 46 a Super Bowl.

Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *