În urmă cu ceva timp, un nou jucător, Lidl, intra în piaţa lanţurilor de magazine din România achiziţionând un jucător deja existent pe piaţa – Plus Discount.
A urmat o adevărată investiţie în remodelare şi în rebranduirea magazinelor, apoi a urmat o promovare intensă a preţurilor care se doreau a fi cele mai mici din piaţă. Şi dacă tot avem magazine şi produse hai să facem şi o promovare de imagine bună.
Astfel Grupul Initiative care se ocupă de Lidl a gândit şi a implementat prima campanie media la nivel naţional.
Cine este Initiative? Citându-i pe cei de la Magazinul Progresiv : ” Iniţiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume care asigură servicii specializate de planificare şi cumpărare media, de strategie , de consultanţă media şi new media. Se pare că Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afilitata reţelei internaţională Iniţiative Worldwide. ”
Îmi era clar că având asemenea companie în spate nu avea cum să nu iasă un produs bun .. şi a ieşit ! Ca şi imagine au fost aleşi cuplul Monica Davidescu şi Aurel Temisan alături de bucătarul Antonio. Nişte oameni care sunt extrem de plăcuţi.
Ca şi mesaj transmis avem :
”Tot ce-i mai bun din România.
Tot ce-i mai bun din Europa.”
Apoi au urmat minunată reclama care sincer mi-a plăcut mult ca şi concept. Îţi dădea starea de confort şi bine, starea aia că viaţa trebuie trăită şi musai trebuie să vizitezi Europa :
[youtube id=”5wtizwCHMoc” width=”600″ height=”350″]
Din păcate trăim în România, unde este destul de greu să-ţi menţii imaginea pozitivă şi Lidl a primit prima palmă, direct în sloganul ei .. nu de altă dar se pare ca regulă ”Tot cei mai bun din Romania” s-a dus pe apă sâmbetei când cei de la Lidl au fost nevoiţi să retragă de la vânzare 1.000 de litri de apă plată cu probleme. Din păcate Lidl s-a grăbit puţin să listeze şi să primească în magazine o apă care avea probleme.
Lucrând la un producător şi cunoscând mersul lucrurilor mă întreb cum de a ajuns apa în magazine fără buletinul de analize, pentru că orice factură de marfă care conţine bunuri de larg consum trebuie să aibă ataşată un certificat de conformitate şi chiar un buletin de analiza corect dat de către o firmă autorizată.Ooops!
Ca să nu mai spun ca producătorul nu are voie să vândă un produs până acesta nu este testat, fiecare lot trebuie să aibă analizele şi certificatul de conformitate.. Ooops again!
Partea gravă că pentru a doua oară DSVSA refuză să ofere numele apei cu probleme asigurându-ne că apa a fost retrasă din raft şi nu mai sunt probleme. Ei uite eu sunt Gică Contra şi refuz să vă cred şi pentru simplu motiv că apa cu probleme nu trebuia de la bun început să fie acolo. Nu mi se pare corect să acoperi o astfel de greşeală care poate duce la îmbolnăvirea oamenilor. Spune-i numele , să-i afecteze un pic şi a doua oară să nu mai facă aceleaşi greşeli .
Numele s-a aflat şi este vorba de apă plată Sanguaro, un produs exclusiv produs pentru Lidl.. aici dau bilă neagră celor de la Lidl pentru că nu au testat calitatea produselor exclusiviste pe care le deţin. Şi să nu ne gândim că vorbim de o apă scumpă, din contră probabil are un preţ foarte mic şi în spate sta o afacere cu profituri foarte bune de toate părţile: producător şi Lidl.
În încheiere nu pot decât să le urez celor de la Lidl ce ne tot urează ei în spoturile de pe radio :
”Sărbători fericite şi un an nou plin de alegeri înţelepte de la Lidl”
Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.
Este a doua oara cand se intampla ca loturi de apa infestata sa ajunga pe rafturi , o situatie asemenataore a fost daca nu ma insel prin vara . Din pacate in ambele cazuri a fost nevoie de o ancheta ziaristica sa se descopere numele brandului pt. ca cei de la DSV nu au dorit sa-l dezvaluie. Este interesant cum cei de la DSV care trebui sa ne poarte noua de grija poarta de grija imaginii unui producator …
in Franța au avut probleme de mai multe ori cu steak-uri de vita infestata ! dar au fost OBLIGAȚI sa publice seria si LOTUL de la pachete .Nu Inteleg de ce in Romania se face altfel ????? Ce rusine sa iis bata joc de romani in halul asta .
pe link pagina cu stirea http://www.20minutes.fr/societe/743319-steaks-hac…
Da, apa aia era foarte ieftina.
In strainatate Lidl e cunoscaut ca fiind un lant de magazine cu preturi foarte mici si produse pe masura. Cumpara lumea in prostie, pentru ca mai intalnesti si unele bune, dar in general nu ma mira lucrurile care se intampla, pentru ca cat platesti atat primesti.
Indiferent de costul pe care il platesti pentru un produs , fie el si unul ieftin atat producatorul cat si reteaua nu au dreptul de a nu face buletinele de analize inainte de a comercializa produsul . Da, exista produse ieftine, dar si acelea trebuie sa primeasca un certificat de calitate si abea apoi sa fie vandute .. Nu dupa ce bagi marfa in magazin ..faci analiza.. Ori a fost o scapare ori a fost ceva intentionat pentru a subrezi o campanie de imagine pe care Lidl tocmai o construia in Romania ..
NU conteaza pretul ..indiferent .. asa cum spuneam si in alt comentariu .. nu pui la vanzare pana nu o verifici.. nu invers ..o pui la vanzare si apoi ceri acte ..it’s a no no ;)
Se vede ca ai lucrat si/sau studiat in domeniu si te pricepi dar majoritatea nu inteleg. Sunt unele probleme la Lidl mult mai mari: nu primesc bonuri de masa-sau cel putin nu de la minem iar casierul sa rastit nu mi-a spus asta frumos- si nu e afisat nicaieri mesajul “nu primim bonuri de masa”, preturile la carne de exemplu sunt la 500gm si nu la kg-multe persoane in varsta vad mici 6 lei kg unde e mici 6lei 500 g si cutia are 1kg 200g iar toaleta pt clienti la Lidl exista?
Buna Liviu, in acest articol nu am cautat sa gasesc problemele din retelele din Romania pentru ca atunci as avea multe de scris si de spus. Mai degraba am vorbit despre o problema care a ajuns sa fie stire pe tv si care a fost prea mult dintr-un singur aspect.. cum poti sa pui la vanzare in magazine un produs care nu are este analizat si care poate imbolnavi oamenii. Asta mi se pare mult mai grav. Cat despre restul lucrurilor mentionat ed etine pot sa spun ca sunt strategiile lantului de a ”pacali” clientul . Faptul ca vezi carnea la 6 lei desi e doar jumatate de kg , e o chestie psihologica ca si pretul de x,99 ..3,99 de exemplu.. vei vedea 3 si nu 4. O zi frumoasa!
Ba primesc bonuri Chec-Dejune sau ceva de genu' sunt bonurile alea maro de 9 lei. Ca si eu am intrebat daca primesc si au zis ca da . Cel putin aici in Bucuresti.