Multi antreprenori isi doresc sa inceapa o afacere in domeniul eCommerce pe servere dedicate, acesta fiind in continua crestere. Oportunitatea de a castiga venituri suplimentare a devenit chiar mai mare in urma pandemiei de COVID-19, datorita faptului ca oamenii s-au invatat sa efectueze cumparaturile din confortul propriei locuinte. Pe de alta parte, competitia este una uriasa si ai nevoie de un plan bine pus la punct pentru a avea succes. Expertii de la THC ne-au oferit cateva sfaturi care vor face lucrurile sa devina mai simple!
- Alege o subnisa profitabila
Nisa reprezinta domeniul de activitate al magazinului, iar subnisa este un segment mai restrans. Desi ai putea porni un brand generic, aceasta actiune implica costuri mari si trebuie sa te lupti direct cu cei care fac investitii consistente in marketing. Pe de alta parte, poti deveni memorabil intr-un timp mai scurt folosind o categorie specifica de produse. Spre exemplu, sa presupunem ca-ti doresti sa vinzi haine. Poti incepe pe servere dedicate un website doar cu tricouri sau adidasi si sa te extinzi mai tarziu. Magazinele specializate nu mai au la fel de mult succes in offline, dar pe internet lucrurile sunt diferite. Asigura-te doar ca ai o audienta suficient de mare si sustenabila pentru piata din Romania, fiindca altfel nu vei putea progresa suficient.
- Studiaza magazinele concurente
In felul acesta, poti observa usor modul de promovare si experienta oferita clientilor. Identifica vulnerabilitatile si gandeste-te cum ai putea sa faci lucrurile mai bine sau ce ar putea aduce proiectul tau in plus. Pune accent pe design, dar nu scapa din vedere aspectele ce tin de marketing care sunt mult mai importante.
Un alt lucru pe care sa-l ai in vedere sunt furnizorii. Verifica fluxurile de aprovizionare disponibile la fiecare si solicita mostre inainte de a forma o colaborare oficiala. De asemenea, incearca sa ai mereu un plan B. Chiar daca e important sa stabilesti o relatie bazata pe incredere pentru a obtine discounturi si alte favoruri, lucrurile s-ar putea sa nu functioneze intotdeauna bine. Acest lucru se intampla si in cazul firmelor de curierat, care pot avea un volum prea mare de sarbatori sau in alte perioade incarcate din an. Prin urmare, este necesar sa nu existe probleme legate de comenzi sau termene de livrare.
- Stabileste un buget realist pentru servere dedicate
Oricine poate incepe un magazin online cu o investitie minima, dar acest lucru nu garanteaza rezultate. Asadar, cel mai bine ar fi sa ai un buget stabil pentru afacerea ta. Acesta trebuie sa acopere costurile gazduirii dedicate in primul an, fiindca va dura pana cand vei ajunge la break-even. Gandeste-te la canalele unde vrei sa te afisezi si la tipul de activitati care trebuie realizate. Administrarea unei pagini de Facebook sau Instagram nu implica costuri mari.
Pe de alta parte, reclamele sunt greu de realizat si ai nevoie de ajutorul cuiva experimentat in industrie. Acelasi lucru este valabil si pentru newslettere. Daca-ti doresti sa lansezi un blog si sa ai continut in mod constant, angajeaza un copywriter si vei putea posta fara sa mai investesti timp. Creeaza o comunitate si solicita serviciile unei agentii de marketing inainte de lansarea oficiala. In functie de platforma utilizata, pot fi necesare investitii suplimentare pentru integrarea anumitor functii.
Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.