Handmade-ul si publicitatea

Georgia, nouă în lumea handmade-ului, dar și foarte talentată, a aflat de campania noastră ceva mai târziu. A venit la noi cu un articol foarte original despre subiect, util celor care vor să se apuce de așa ceva! Am primit-o cu brațele deschise, căci numai așa poți primi un om care creează accesorii atât de frumoase! Vă dăm de știre, pe această cale, că deși campaniile vin și pleacă, rămânem deschiși colaborărilor cu oameni care pun pasiune în ceea ce fac, mai ales dacă pasiunea se materializează atât de frumos!

Nu am mult de când am început să fac parte din această minunată lume a handmade-ului şi nu am crezut vreodată că asta mă poate face atât de fericită şi diferită. Am încă 20 de ani, studentă în anul II – Georgia(na), încântata de cunoştinţă!

Nu am să vă plictisesc cu poveşti despre cum am început sau ce înseamnă handmade-ul pentru mine, pentru că vă daţi şi voi seama că mult, îmi petrec o bună parte a timpului făcând asta. Da, da… sunt de acord că e important să ai idei proprii, originale – şi mai ştiu şi că unii artizani au o atitudine de superioritate când vine vorba de „arta” lor, dar nu despre asta va fi vorba în acest articol.
Scriu acest articol deoarece vreau să vă arăt ce înseamnă „handmade” pentru români, ce înţeleg ei prin acest termen sau idee. 90% din ei, când vor auzi acest cuvânt, le vine în minte imaginea unor tarabe pline cu.. tot felul. Nimic serios, nimic… profesional aş putea spune. Ei bine, lucrurile nu stau chiar aşa. Sunt cazuri (şi în România, dar cu mult mai puţine), unde oamenii câştigă foarte bine din aşa ceva. Alţii chiar şi-au deschis afaceri, au apărut în presă, au devenit celebri. Pare un vis, nu-i aşa?

Dar să o luăm segmentat. De ce nu se câştigă bine din asta? De ce auzim mereu că lucrul manual nu este apreciat la noi? O fi pentru că oamenii nu au bani? Că lucrurile făcute de mâna nu sunt pe măsură aşteptărilor? Sunt de părere că deşi toate variantele mai sus par motive întemeiate, acestea nu reprezintă o piedică. Singura problemă pe care o au majoritatea artizanilor e că stau de cele mai multe ori în anonimat, ori nu vor să „share-uiasca” ideile lor, au impresia că cine cumpără, cumpăra oricum. De curând am mai auzit varianta „eu fac numai pentru mine” – atunci de ce mai exista un blog? De ce există sentimentul de a împărtăşi cu ceilalţi? Pentru că asta ne face artizani, să împărtăşim cu ceilalţi ceea ce creăm, să primim feedback, să ne îmbunătăţim mereu tehnicile câte un pic, iar aprecierile pozitive aduc şi vânzare.

Citeste si:  Mădălina Vișan și Accesorii Handmade Quilling

În firmele cele mai mari din lume există oameni care se ocupa exclusiv de partea creativă şi oameni care se ocupă doar de marketing. MARKETING – cuvântul magic al acestui articol. Ştiu că de cele mai multe ori se întâmpla să nu ai talent la amândouă, dar de fapt îţi trebuie talent doar la partea artistică, căci partea de marketing se învaţă treptat, în timp. Ei bine, mă veţi întreba acum: cum se face asta?

1. Îţi faci un blog. Aici trebuie să înveţi cum să foloseşti blog-ul, cum să te foloseşti de el astfel încât să-şi facă treaba la capacitate maximă. O primire frumoasă pe blog e o bilă albă din prima. Foarte important e ca blogul să fie uşor de folosit şi toate creaţiile să fie la vedere. Nu uita să ai o secţiune pentru ceilalţi artizani a căror blog-uri îţi plac (blogroll). Asta îţi poate aduce vizitatori noi.

2. Ce poate fi mai contagios în ziua de azi decât facebook-ul? Am mai auzit oameni care sunt împotriva acestui mod de socializare, dar dacă eşti artizan şi vrei o comunicare bună cu potenţialii clienţi, trebuie să laşi prejudecăţile la gunoi şi să devii mai deschis. Poţi crea chiar şi o pagină cu numele blog-ului tău sau poţi intra pe grupuri speciale pentru artizani, cum ar fi România Handmade. Aici poţi posta toate noutăţile tale, să ai discuţii cu alţi artizani etc.

Citeste si:  Cheesecake România

3. Preţul, calitatea şi prezentarea produselor.

Preţul se va face în primul rând în funcţie de originalitatea lor, dar şi în funcţie de concurenţă existenta. Sunt artizani care îşi subapreciază munca depusă, motiv pentru care ceilalţi care folosesc aproximativ aceleaşi tipuri de materiale sunt nemulţumiţi. Dar sunt şi artizani care pun preţuri exorbitante şi dacă promovarea nu e pe măsură, vor rămâne cu creaţiile, fără a vinde nimic.
Calitatea e foarte importantă: aici am auzit multe păreri de la diferiţi oameni, cum că produsele handmade nu sunt aşa calitative. În cazul meu, îmi asum responsabilitatea pentru ceea ce creez şi ofer garanţie. De aici se poate naşte şi o încredere mai mare, eşti mai aproape de client, iar asta îi dă siguranţă.
Prezentarea produselor este extrem de importantă, dacă nu, cea mai importantă. Pozele pe care le faci produselor, descrierea acestora – toate au un rol semnificativ. Oamenii trebuie să fie convinşi, să ştie ce cumpără. Uneori simplitatea e cheia.

4. Participă la târgurile din oraşul tău! Aşa ai oportunitatea de a întâlni alţi creatori, oameni pasionaţi etc. Cele mai multe persoane spun că aşa vând cel mai bine, ceea ce e şi foarte normal deoarece oamenii au contact direct cu produsele/ creaţiile. Cine spune că înscrierea pentru participarea la târg a costat prea mult şi din vânzarea produselor nu a acoperit taxa respectivă, înseamnă că ceva nu e în regulă. Asigură-te că produsele tale sunt prezentate bine, preţurile sunt la vedere. Clienţilor nu le place să fie agasaţi de către vânzător, aşa că aplicaţi regulă de 10 secunde. Dacă stă mai mult timp de atât, înseamnă că vrea mai multe informaţii şi că e momentul să vă prezentaţi.  :-)

Citeste si:  De ce bucataria este o adevarata pasiune?

Toate lucrurile menţionate mai sus, se fac în timp. Şi dacă nu sacrifici din timpul tău liber, cu siguranţă nu va funcţiona. Trebuie o atitudine deschisă, în special faţă de oameni.

Acestea fiind spuse, vă invit să vă spuneţi părerea şi experienţele pe care le-aţi trăit legat de acest subiect. Vă mulţumesc că aţi avut răbdare să citiţi cap-coadă articolul meu!

                                                       Lungu Georgiana (FelicityStore)

<

p style=”text-align: justify;”>

Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.

11 thoughts on “Handmade-ul si publicitatea

  1. Felicitari pentru creatii, sunt foarte reusite. Foarte util si practic articolul. Keep up the good work si astept viitoare articole. Thumbs up!

  2. Multumesc mult pentru aprecieri! Cu siguranta voi mai scrie si alte articole intr-ale handmade-ului. :D

  3. Foarte util articolul, mai ales pentru noi, cei incepatori.
    Eu nu am participat inca la targuri, as fi foarte interesata, daca cei care au participat ne pot impartasi cateva din experientele lor.
    Poate pe viitor scrii un articol si despre cum trebuie sa ne pregatim pentru un targ handmade. http://www.mauveaccessories.wordpress.com

  4. :) multumesc pentru aprecieri! Eu am participat la targul de martisor. Targul a tinut cam 5 zile intr-un mare complex. Taxa de inscriere a fost cam de 150lei (aparent destul de mare). Primele 3 zile vreau sa spun ca nu am vandut aproape nimic si chiar eram foarte dezamagita. Dar mi-am dat seama ca vina este numai a mea. Aveam o amarata de masa micuta cu doua- trei martisoare aruncate acolo. Asa ca, am luat atitudine! Mi-am facut un sevalet improvizat din carton pe care l-am acoperit cu un material mare si rosu. Sevaletul era la inaltimea medie a ochilor trecatorilor. Am facut si niste martisoare mai interesante, avand in vedere ca eu lucrez cu rasina, mi-am permis sa aduc noutati in randul martisoarelor de la celelalte standuri. Mi-am facut si niste carti de vizita pentru cei interesati iar pretul produselor la vedere (aspect foarte important). Iar cat despre contactul direct cu clientii e mai complicat. Sunt unii care "fug" in momentul in care te apropii. Asa ca am aplicat regula de 10 secunde. Ajungi la un moment dat sa observi pe fata omului daca intentioneaza sa afle mai multe sau nu. Sunt de parere ca merita incercata experienta. E foarte important si unde iti pozitioneaza organizatorul standul tau. Trebuie sa fii atenti din prima, sa cercetezi si sa negociezi chiar. :) Pentru alte detalii, va stau la dispozitie. :D Sper ca v-am fost de folos!

  5. Niste lucruri la care poate unii(printre care evident, ma numar si eu) poate nu sar fi gandit.
    Sunt convinsa ca vanzarea 1-1 e mult mai dificila decat cea pe internet, deoarece comentariile rautacioase te pot demotiva pentru tot restul zilei. Dar sunt convinsa ca dupa cateva targuri, incepi sa prinzi tot mai multe chestii utile.
    Poate, cine stie, o sa ne intalnim candva la vreun targ handmade. Mi-ar face placere. Numai bine! http://www.mauveaccessories.wordpress.com

  6. Hm… sa stiti ca nimeni nu o sa va faca comentarii rautacioase (apropo, acum am trecut si eu pe la blogul dvs. si v-am lasat un comentariu – e foarte dragut ceea ce faceti!). Nu am primit feedback negativ, chiar din contra, mi s-au spus numai vorbe de incurajare, ca am preturi rezonabile etc.

  7. Am revenit sa imi corectez un "sar" fara cratima;)
    Mi-am facut si eu curaj si m-am inscris la un targ in Sibiu, in perioada 10-12 August. Nu stiu exact cam cu cate articole sa ma pregatesc. O sa merg cu bentite si fustite tutu. A mai participat cineva cu astfel de poduse? Poate imi da o idee, sa nu raman cu standul gol. Multumesc anticipat.

  8. Foarte folositor articolul. De pe zanamargeluta.ro ai cumparat materia prima?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *