Preţul plătit pentru promovarea nulităţii

Care este preţul pe care îl plătim pentru promovarea nulităţii în mediul audiovizual? Preţul este dezvoltarea şi inteligenţa.

Nu aş vrea să fiu prea aspră în declaraţii însă în fiecare zi văd în jurul meu oameni inteligenţi care preferă să renunţe să se mai uite la televizor sau renunţă la ziarul pe care îl citesc şi asta datorită faptului că acestea au început să promoveze nulitatea şi lipsa de inteligenţă cu justificarea că în acest mod  aud audienţe.

Îmi dau seama că pentru un producător tv punctele de audienţă sunt mult mai importante decât cine sunt oamenii din spatele acestor puncte de audienţă dar cred că ar trebui să ţină cont că ţara aceasta reprezintă mai mult decât o mână de oameni care sunt atraşi de fete mai puţin ortodoxe şi de scandaluri.

Justificarea lor că astfel de personaje dubioase fac audienţă mi se pare incorectă   şi pot spune chiar nejustificată  atâta timp cât nu se încearcă promovarea valorilor, să se facă o comparaţie şi apoi să se ia o decizie.

Apariţia chiar şi în programul de ştiri al unor oameni care se filmează şi postează filme pe youtube afişând un morman de prostie, mi se pare o decizie de neînţeles a redactorilor pentru că ajută la promovarea prostiei la unele din momentele de maximă audienţă din zi.

Citeste si:  Beneficiile practicarii unui hobby

Sunt de acord că în mediu audiovizual trebuie să existe emisiuni de can can care să fie pe gustul unor anumiţi telespectatori  însă mi-aş dori ca televiziunile să înceapă să introducă în grila de programe şi emisiuni care să-i atragă şi pe cei care îşi doresc să vadă valori, cultură şi lucruri de calitate.

Din păcate nici măcar legislaţia Uniunii Europene nu tinde să reglementeze prea mult cu privire la audiovizual, însă încearcă să protejeze cultura şi minorii după cum puteţi vedea aici.

Exemplu: un producător de dulciuri lansează pe piaţă o gamă variată de produse cu diverse arome , pentru ca fiecare consumator să poate alege după propriul gust şi să fie fericit pentru alegerea făcută. Ştiţi care este alegerea mea la acest moment ? O carte bună şi blog-urile pe care le citesc .

Aştept ziua când televiziunile se vor adresa şi inteligenţei şi o vor promova aşa cum merită, oferindu-i măcar o şansă de a triumfa asupra prostiei şi vulgarului. 

De asemenea mă întreb dacă nu cumva unul din drepturile noastre fundamentale, nu începe a ne fi încălcat :

”Dreptul la învăţătură şi accesul la cultură ”

Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.

13 thoughts on “Preţul plătit pentru promovarea nulităţii

  1. Eu daca ma uit la Tv, ma uit pe Discovery (in special pe Science si Investigation cu sor-mea), pe un post de muzica… sau la desene animate, care oricum nu mai sunt cum erau odata…La stiri ma uit mai rar… si ma mai uit pe Fashion TV sa rad de modelele anorexice si pe Money Channel, ca e post economic si interesant.

  2. Spuneai că lipseşte o reglementare adecvată la nivelul UE. Personal, nici nu cred că ar fi de dorit aşa ceva, poate ar putea doar să sprijine codurile deontologice ale formatorilor de opinie, dar ceva mai mult nu ştiu în ce măsură nu s-ar suprapune peste alte prevederi referitoare la libertatea de expresie.
    Lucrând în domeniu, două lucruri am de spus (şi le-am tot spus în ultimii ani, dar m-am ales mai cu seamă cu înjurături):
    – în primul rând, tarele sunt datorate managementului făcut de persoane venite din afara meseriei (cel mai bun exemplu – distribuitorul de ţigări ajuns să facă management de presă întrun mare trust – nu fac parte din acel trust); acest lucru este valabil inclusiv pentru distribuţia presei scrise;
    – în al doilea rând, înşişi formatorii de opinie se fac că uită de una din îndatoririle ce le revine: educarea publicului.

  3. Eu iti dau dreptate. Oricum ma intristeaza foarte mult lucrurile povestite si multe alte lucruri de care toti suntem constienti. Dar totusi, chiar pe nimeni nu intereseaza o diversificare a programeor astfel incat toti sa avem de unde alege. Eu o privesc ca pe un lucru pozitiv..dar nu sunt implicata in domeniu si din pacate nu stiu detaliile''ascunse''

  4. Sincer, cu toate ca sunt complet de acord cu tine, și folosesc televizorul pentru filme puse de pe laptop, în rest drept veioza ( sau History Chanel si Discovery), problema este ca sunt mult prea multi bani in joc, si nu o sa se schimbe nimic. Si oricum, problema nu este doar cu TV-ul, este la fel de prezenta și la radio și în ziare și (chiar) pe bloguri…
    Asta se cere, asta se face … Banu` dictează conținutul…

  5. televiziunile comerciale cauta audienta. audienta in zi de azi se face cu programele _care este_. Exista si emisiuni de o foarte buna calitate pe TVR-uri. Cele comerciale, evident merg dupa bani, nu ii intereseaza de educarea publicului, iar cand publicul cere televiziunile comerciale ofera. Daca publicul ar fi mai inteligent si mai educat, cerea ar fi mult mai mare pentru materiale de calitate, televiziunile comerciale ar urma. Costurile unor materiale de calitate sunt mult mai mari evident, nu cateva sute de euro pe ca ii dai unor oameni sa se certe in platou – poate nici nu ii platesti, dar sunt convins ca televiziunile comerciale vor investi in astfel de materiale pentru a satisface cererile unui public mai elevat. Aici intervin institutiile statului intr-o oarecare masura. Ma refer la sistemul de invatamant si cele pentru familie. Invatamantul e praf in RO, parintii nu au nici ei prea multe in cap, educarea copiilor in cadrul familiei e realtiva… pana nivelul educatiei al majoritatii utilizatorilor de tv nu va creste, programele vor fi de proasta calitate.

  6. Money Channelul am ajuns sa-l urmaresc doar ca sa ma interesez de economie, fiind la o facultate de profil economic. E interesant, mai ales ca acum inteleg de multe ori ce tot balmajesc aia acolo :))

  7. Si totusi cata lumea spune ca ar dori sa vada mai multe valori atunci cand traiesc si nu cand din pacate nu mai sunt printre noi .. Vad articole diverse prin care se cere promovarea culturii si prin care multi romani spun ca s-au saturat de promovarea non valorilor. Din pacate suntem prea putini .. suntem ce cei 100 de romani care striga in Piata Universitatii, prea putini pentru a schimba prea multe .. Cat despre costurile materialelor .. oare costa mai mult decat onorariul pe care il cerea o Columbeanca sau o Dragusanu ?…

  8. "… ţara aceasta reprezintă mai mult decât o mână de oameni care sunt atraşi de fete mai puţin ortodoxe şi de scandaluri…"
    O singura mentiune: Nu sunt doar o mana de oameni, nu s-ar justifica nici macar scuza.

  9. Incep sa cred ca asa este si ca sunt majoritari, la fiecare un om decent intalnesc alti 5 la polul opus. Ai dreptate ..

  10. Poate nu costa mai mult, dar s-ar putea sa aiba o profitabilitate mai mare… din pacate. Din pacate pentru noi, dar mai ales pentru copiii nostri, care cresc avand in mediul ce-i inconjoara modele gresite. Si nu e vorba de edicatia de acasa, unde putem face ceva, ci de tot ce misca in afara casei. Pe tarabe apare presa scrisa, in autobuz/metrou se citesc ziare, care pe prima pagina au numai sex si pitipoance.
    Da, si eu cred ca ni se incalca drepturi… dar cine sa le apere?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *