Cele mai mari sase greseli in bloggingul corporatist

blogging corporatist

Scriitorul John Lincon prezinta cele mai comune greseli cand vine vorba de bloggingul corporatist, pentru a evita cursele si pentru a crea brandul online.

La fel ca orice alta initiativa business si marketingul de continut este o abilitate invatata. Nu este la fel de simplu ca si cand ai sta in fata calculatorului si ai tasta cateva sfaturi relevante pe nisa ta. (Lucrurile obisnuiau sa fie astfel, insa acum totul este mult mai competitiv). De fapt, bloggingul corporatist este o disciplina ce se invata, la fel ca si contabilitatea, marketingul si managementul.

Cu toata acestea, unii lideri de afaceri vad lucrurile in mod diferit. Ei se gandesc ca pot angaja un scriitor bun care sa produca mai mult continut, sa publice pe un site web si sa urmareasca cum vizitatorii dau navala.

Sunt mult mai multe lucruri de facut, decat acesta. Trebuie sa intelegi foarte bine industria si sa vii cu idei inovatoare si lucruri noi de spus.

De asemenea, va trebui sa cunosti strategiile SEO, site-urile sociale media si cateva lucruri despre e-mail marketing, ca sa ai succes. Poti posta toata ziua pe blog, daca nu te promovezi in mod corect, nu vei atinge nivelurile succesului pe care le cauti.

Pe scurt, este usor ca noii initiati in bloggingul corporatist sa faca greseli. Iata sase mari greseli pe care eu le gasesc intotdeauna:

1. Nu iau in serios tehnicile SEO

Inainte de a incepe si de a concepe o strategie pentru afacerea ta, este bine sa faci un pas inapoi si sa te uiti la cele mai bune practici in blogging. Cu alte cuvinte, vei dori sa pui o baza inainte de a construi o cladire.

Multe persoane care detin afaceri de succes esueaza la acest capitol. Mai ales daca nu incep o strategie de marketing, avand SEO in minte.

Iata cativa indicatori pe care sa ii ai in minte atunci cand iei initiativa bloggingului corporatist.

Subdomeniile nu sunt benefice

Unii reprezentanti ai afacerilor isi vor crea un blog care este de fapt un subdomeniu al domeniului deja existent. Cu alte cuvinte, daca domeniul companiei este xyz.com, vor crea un blog de genul blog. Xyz.com

Pare inofensiv, nu-i asa?

De fapt, Google vede un subdomeniu ca si un site separat. Rezultatul este ca nu vei mai obtine aceleasi beneficii din domeniul principal, din cauza blogului.

Sa ma opresc putin aici. Ceea ce am afirmat despre subdomenii nu este o informatie care sa fie inteleasa in mod intuitiv. Cu toate acestea, este un aspect important al tehnicii SEO si bloggingului corporatist.

De aceea este important sa ai sprijinul unei persoane care are cunostinte in domeniul content marketing, inainte de a-ti incepe strategia online. Altfel, ti-ai sabota propriile eforturi.

Daca alegi sa iti pui blogul in acelasi domeniu ca si site-ul principal (va arata asa xyz.com/blog), atunci vei putea primi beneficii de pe urma blogului si site-ului. Acest lucru este in avantajul tau pentru ca iti ofera posibilitatea ca site-ul sa ajunga mult mai repede pe primele pagini ale motoarelor de cautare.

Un alt motiv pentru a-ti pune blogul in acelasi nume de domeniu este acela ca, daca ai fi avut doua domenii separate, site-ul tau ar avea un numar limitat de pagini. Lui Google ii plac site-urile cu multe pagini, atata timp cat sunt de buna calitate si le recompenseaza cu pozitii mai bune. Vei renunta la acest avantaj atunci cand vei opta pentru domenii separate.

In final, nu ai putea sa iti pui link-uri interne intre blog si site-ul companiei, daca ai avea doua domenii separate. Chiar daca faci o astfel de legatura, motoarele de cautare vor privi acest lucru ca pe un link extern si nu intern.

De asemenea, in multe cazuri, oamenii vor pune un blog pe un domeniu complet diferit. Desi pot exista beneficii in acest sens, consider ca este o alegere mult mai buna sa iti incepi blogul pe un director (exemplu.com/blog)

Trebuie sa ai o strategie ce tine de cuvintele cheie

O astfel de strategie ar putea plasa blogul in top si ar putea sa ii aduca mai mult trafic. De aceea este important sa faci o mica cercetare a cuvintelor cheie, ca fiind o parte din efortul de marketing.
Nu vei sti cum sa cauti cuvintele cheie in mod instinctiv. Voi trece prin ideile de baza, insa disciplina este eficienta in aceasta situatie. Efortul ce il presupune o cercetare a cuvintelor cheie este acela de a gasi termeni care sunt in legatura cu nisa ta, pe care oamenii le cauta pe Google. Astfel, iti vor vedea continutul in topul rezultatelor, vor da click si vor deveni clienti si vizitatori fideli.

Citeste si:  Sporeşte securitatea si viteza blogului tău cu CDN-ul gratuit de la Incapsula

Cel mai bun loc pentru a incepe cautarea de cuvinte cheie este Keyword Planner Tool in Google Adwords.

Poate ca deja folosesti Adwords pentru a face reclama site-ului tau in mediul online. In acest caz, vei putea avea acces la una din cele mai puternice unelte de cautare si cele mai populare din lume.

Ar trebui sa folosesti Keyword planner pentru a vedea care sunt cei mai des cautati termeni, relevanti pentru nisa ta. De cele mai multe ori, vei vedea ca Google sugereaza sa cauti termeni la care nici nu te-ai fi gandit, care sunt mai buni pentru continutul articolelor tale.

De exemplu, daca scrii despre discounturi la laptopuri, ar trebui sa intri in Keyword planner si sa scrii discounturi laptopuri. Numai acest termen are peste 1900 de accesari lunar.

Cu toate acestea, daca vei apasa pe tab-ul Keyword Ideas, vei gasi sugestii legate de termenul introdus. Unul dintre acestea este “laptopuri ieftine”, care aduna peste 60.500 de cautari, lunar. Poate ca ar fi mai bine sa folositi acest termen.

Vei dori sa faci putina munca de cercetare despre competitori inainte de a decide ce termen cheie vei folosi in continutul articolelor tale. Aceasta implica folosirea unei unelte precum Semrush cu ajutorul careia vei vedea cum alte afaceri din nisa ta folosesc cuvintele cheie.

Semrush te va sfatui si iti va arata cat de greu este sa aduci un anumit cuvant cheie in top, pentru ca tu sa iei o decizie corecta, bazata pe informatii. Iti va arata, de asemenea, cum se clasifica competitorii pentru URL-urile corespunzatoare,

Scopul bloggingului este ca acesta sa fie conectat catre paginile principale ale serviciilor pe care le oferi si sa le creasca valoarea.

Poti sa iti copiezi toate postarile si sa le adaugi pe o pagina separata, creand un fel de hub care aduna tot continutul pe un topic.

Optimizeaza continutul vechi

Poate ca esti implicat in bloggingul corporatist de ceva vreme. Este posibil ca, atunci cand ai inceput, sa nu fi stiut atat de multe despre SEO la fel cum stii acum. Daca esti pe piata de ceva timp, atunci cu siguranta strategiile SEO s-au schimbat de cand tu ai inceput sa scrii.

De aceea este important sa iti optimizezi continutul vechi. Vrei ca eforturile pe care le-ai depus in trecut sa dea roade si in viitor.

Reciteste-ti continutul vechi. Afla unde este nevoie de imbunatatiri (unele informatii pot fi depasite) si fa schimbarile necesare. Posteaza continutul updatat in retelele de socializare, unde pot fi share-uite din nou de catre followeri.

De asemenea, fii atent la continutul vechi care obtine trafic bun. Poti folosi Google Analytics sa determini care postare a primit cele mai multe vizualizari.

Daca exista continut vechi, innoieste-l si fa-i update de cate ori este nevoie. Trebuie sa te asiguri ca oamenii care vad acest continut primesc cele mai bune informatii.

2. Nu isi promoveaza continutul la maxim

Ai cel mai bun continut pe blog, dar daca nu il promovezi, nimeni nu va afla despre el. Este important sa il promovezi, pentru ca oamenii sa devina clienti.

Retelele de socializare inseamna reclama gratuita

Pentru inceput, pune continutul articolelor tale pe retelele social media. Brandul tau ar trebui sa beneficieze de un cont pe toate canalele de socializare si ar trebui sa incerci sa le folosesti pentru a-ti share-ui postarile. Cu cat mai mare este comunitatea, cu atat mai usoara va fi distributia si utila. Asadar, asigura-te ca iti faci reclama pe aceste retele de socializare!

Retelele de socializare accepta si reclama platita

Continutul share-uit pe retelele de socializare este ideal, insa, in realitate, singurii oameni care iti vor vedea postarile sunt prietenii sau cei care iti urmaresc conturile. Desigur, vei avea cand si cand postari virale care vor fi share-uite si re-share-uite insa aceasta este exceptia de la regula.

De aceea este bine sa iti faci reclama platita pe retelele de socializare. Vei fi mult mai vizibil pentru cei care nu iti urmaresc contul si vei avea mereu prieteni noi.

Poti alege sa postezi anunturi platite pe Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Stumble Upon sau Reddit.

De asemenea, este bine sa faci tot ce iti sta in putinta sa tintesti oamenii interesati de ceea ce expui si nu doar sa afisezi continut pentru mase. Din fericire, site-urile de retele sociale te ajuta sa iti alegi oamenii care iti vor vedea anuntul, astfel incat sa te asiguri ca ajungi la publicul tinta.

Continut distribuit pe e-mail

Da, ar trebui sa folosesti e-mailul pentru a distribui continutul articolelor tale. E-mailul este foarte apreciat de multi specialisti in marketingul digital, ca fiind una din cele mai bune metode de a ajunge la oameni.

De asemenea, va trebui sa faci un efort suplimentar, creand o lista de email-uri. Sunt mai multe metode prin care poti face acest lucru, insa cea mai populara este aceea de a folosi un pop-up care apare celor care iti acceseaza continutul si ofera ceva gratuit in schimbul unei adrese de e-mail.

Citeste si:  Guest post: Să (nu) ne repetăm

Adresa de e-mail este folosita pentru a trimite persoanei oferta gratuita si asadar devine o reclama deghizata si o incercare reusita de a lua adresa de e-mail a persoanei respective.

De vreme ce oamenii sunt obisnuiti cu spam-ul, cei din lista ta de e-mail vor ignora efortul tau de a promova continut, cu exceptia situatiei cand le oferi un motiv bine intemeiat sa iti citeasca articolul.

Tine minte ca poti impusca doi iepuri dintr-o lovitura: daca titlul articolului este atractiv, atunci cu siguranta subiectul email-ului poate deveni titlul articolului si vei obtine o rata incredibila a deschiderii,

3. Nu scriu postari suficient de lungi si de interesante

Ce inseamna postarile lungi? Opiniile sunt numeroase si cu greu se poate raspunde la aceasta intrebare. Ca si o regula de aur, daca scrii mai putin de 1200 de cuvinte atunci creezi o stire scurta. Acesta nu este un continut lung.

Daca scrii postari mai lungi, atunci acestea au cel putin 1500 de cuvinte, mai degraba ar fi bine sa atingi bariera de 2000.

De ce? Sunt mai multe motive: cel mai important este acela ca postarile lungi sunt mai bine clasate. In 2012, serpIQ a condus un studiu ce a aratat ca lungimea medie a primelor zece rezultate pentru mai mult de 20000 de cuvinte cheie a depasit 2000 de cuvinte.

Ideea eficientei postarii de articole lungi este sustinuta de un inginer Google, care a creat algoritmul Panda update si afirma urmatoarele intr-o postare pe blogul personal: “Utilizatorii adesea deschid Google pentru a afla un raspuns rapid la unele intrebari. Insa cercetarile sugereaza ca peste 10 la suta din informatiile zilnice ale utilizatorilor inseamna studierea si invatarea de lucruri noi despre un subiect larg. De aceea, prezentam noi rezultate ale cautarilor, pentru a ajuta utilizatorii sa gaseasca articole aprofundate”.

Iti vei imbunatati sansele de a obtine backlink daca publici articole lungi. Un studiu condus de Moz a aratat ca exista o corelare directa intre lungimea articolului si numarul de link-uri pe care le primesti.

In final, concluzia este: trebuie sa iti faci timp sa creezi continutul care evalueaza un subiect relevant pentru nisa ta. Vei vedea ca va fi in top si va primi mai multe share-uri si ca vei avea mai multe beneficii.

4. Nu isi fac timp sa creeze comunitati

Daca vrei sa ai succes in mediul online, va trebui sa iti folosesti brandul pentru a crea un grup de followeri loiali.

Foloseste bara laterala

Una din cele mai bune metode de a intra in contact cu oamenii care iti viziteaza blogul este sa folosesti sidebar-ul, care ofera mai multe sanse pentru crearea de legaturi ulterioare.

Prin bara laterala ar trebui sa oferi persoanelor interesate, vizitatorilor, un motiv bine intemeiat sa iti dea adresa lor de email. Am mentionat mai sus ca cea mai buna metoda de a primi adresa de e-mail este de a oferi ceva gratuit, livrat via e-mail. Poti face aceeasi oferta si in bara laterala, sau intr-un popup.

De asemenea, adauga iconite in bara laterala care trimite vizitatorii catre canalele de retele sociale pe care le folosesti. Oamenii care iti viziteaza site-ul si adora ceea ce vad, vor dori sa te urmareasca si pe aceste retele si sa vada mai multe update-uri. Prin intermediul acestor iconite este mult mai usor sa iti dea like sau follow la pagina brandului tau.

O idee buna in acest sens este aceea de a posta link-uri cu cele mai populare articole de pe website. Astfel, vizitatorii vor vedea continutul, vor da click si il vor citi. Si asa se mentine atentia cititorului.

Cu toate acestea, atentie: daca pui prea multe in bara laterala, iti vei limita rata conversiei. Nu vrei atat de multe informatii si iconite, imagini pe aceasta bara, care vor fi dificil de descifrat.

Pune doar chestiile importante care sa atraga vizitatorii.

Foloseste strategia “retarget”

O alta metoda de a crea o comunitate loiala de vizitatori este retarget. Aceasta este o tehnica marketing ce foloseste tehnologia browserului pentru a aminti cuiva ca ti-a vizitat site-ul.

Astfel, o persoana care cauta prin alte parti ale internetului o informatie, va vedea aceste reclame, anunturi si, foarte posibil, va vizita din nou site-ul.

Aceasta este o tactica fantastica de marketing pentru ca poate fi folosita in atatea feluri. O poti folosi pentru a aduce inapoi oamenii care nu au fost impresionati prima data, dar pot fi a doua oara.

Este de asemenea utila pentru a promova brandul in randul oamenilor care nu au aratat atat de mult interes incat sa viziteze site-ul si a doua oara. Se pot promova si oferte limitate, ceea ce poate aduce vanzari rapide.

5. Nu implica suficient de multe persoane

O alta metoda de promovare a brandului online care de cele mai multe ori este trecuta cu vederea este aceea de a implica alti oameni in munca ta. Iti poti crea propria echipa online sau, cu unele ocazii, ii poti lasa sa iti promoveze afacere.

Citeste si:  SEO Power - alegerea potrivita pentru o promovare calitativa

Alege “capul de afis’ al blogului

Ai nevoie de unul sau de mai multi oameni sa fie cap de afis al blogului. Aceasta strategie este foarte buna pentru a atrage cititori, pentru ca acestia vor ajunge sa respecte cu timpul persoanele responsabile,

Dar daca vei posta pur si simplu un nume, si vizitatorii nu pot vedea o biografie, atunci credibilitatea nu poate fi construita. Asigura-te ca fiecare postare are un autor si ca oamenii pot afla mai multe despre acesta. Strategia va da roade atat in numarul de like-uri, share-uri si vizitatori fideli.

Trimite email-uri oamenilor atunci cand te conectezi cu ei in mediul online

Uneori, se intampla sa te conectezi la website-ul unei persoane importante, pentru un anumit subiect. Acesta este un lucru fantastic pentru ca sporeste credibilitatea continutului publicat de tine.
Cu toate acestea, ar trebui sa conectezi prin e-mail pe toti cei implicati. De asemenea, daca trimiti un tweet cu postarea publicata si ai loc, mentioneaza-i in tweet folosind “@”.

Guest Blogging

Ar trebui sa cauti oportunitati sa scrii postari pe blogul altor persoane sau pe website-ul lor. Vei avea sansa sa cunosti cativa oameni in domeniu care au nevoie de continut.

In acelasi timp, cu siguranta ca ti-ai dori sa iti promovezi propriul brand prin intermediul unui continut de exceptie care merita si are nevoie de promovare.

Asociatul tau primeste continutul si tu iti poti face singur reclama cu o postare “guest”. Ce sa nu iti placa?

Lasa-i pe altii sa posteze pe site-ul tau

Tine cont insa, ca pentru a fi fair play, daca tu postezi pe site-ul sau blogul altor persoane, atunci si tu ar trebui sa ii lasi pe altii sa publice pe site-ul tau.

Asa merge treaba cu aceste conexiuni, de fapt: te concentrezi pe oferi, nu numai pe a primi. Efortul este benefic de ambele parti, si tu vei primi continut grozav pentru site, si “invitatul” tau are o sansa sa isi promoveze brandul.

6. Renunta mult prea usor

In cele din urma, vad adesea bloggeri cum gresesc renuntand prea curand. Crearea si promovarea unui brand in mediul online se aseamana cu gradinaritul: si pentru a intretine o gradina este nevoie de timp. Multe bloguri de top au avut nevoie de cinci, chiar 10 ani sa ajunga la acest nivel.

Unii oameni sunt foarte frustrati din cauza ca rezultatele nu vin inca de la inceput. In realitate, nu te poti astepta sa pui bazele unui site web, sa creezi o posibilitate de plata de tip e-commerce si sa iti vezi veniturile cum se maresc peste noapte, dupa doar 20 de postari.

Nu asa merge treaba. Va trebui sa investesti timpul necesar pentru a-ti dezvolta brandul online si pentru ca prezenta ta sa fie simtita. Abia apoi, te poti astepta ca, o data cu trecerea timpului, si blogul sa creasca.

O alta greseala este aceea a scrierii postarilor scurte, fara a acorda atentie deosebita cuvintelor cheie folosite, relevantei subiectului sau respectarii regulilor de gramatica. Rezultatul este acela ca vizitatorii nu mai sunt multumiti de continut, nu il share-uiesc cu altii, parasesc blogul si nu se mai intorc.

Opteaza pentru continutul mai lung, alege subiecte relevante pentru nisa si prezinta-le in amanunt in minim 1500 de cuvinte.

De asemenea, intelege ca poate sa fie nevoie de un an intreg pentru ca oamenii sa te urmareasca si sa iti fie loiali postarilor. Nu este ceva care se intampla peste noapte, mai ales daca nu esti o persoana importanta sau o figura cunoscuta, in momentul in care incepi sa postezi pe blog.

Daca vei promova continutul pe retelele de socializare si te vei imprieteni cu oamenii de aici, care iti urmaresc postarile, vei reusi sa ii atragi si acestia, la randul lor, iti vor aduce alti followeri si vei continua sa te bucuri de succes.

Concluzie

Crearea unui brand online este o abilitate dobandita. Asa cum se intampla cu orice abilitate pe care incerci sa o stapanesti pentru prima oara, vei afla ca este usor sa faci greseli.

Insa este simplu sa inveti din greselile prezentate, astfel incat sa nu repeti ceea ce altii au fi putut face mai bine. Ai invatat unele lectii valoroase din acest articol, si le poti folosi in eforturile depuse de tine pentru blogging reusit.

Daca vei posta corect pe blog, cu siguranta afacerea ta va avea de castigat. Dar fa-o cum trebuie!

Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *