Conceperea si crearea unei strategii de content marketing – si realizarea acesteia in cele mai bune conditii – necesita, in primul rand, o echipa. Si, indiferent ca esti decis sa lasi totul in seama unei agentii de experti in vederea concretizarii eforturilor tale in ceea ce priveste content marketing, sau sa angajezi pe plan intern, echipa ta de content marketing ar trebui sa cuprinda persoane foarte bine pregatite in scopuri specifice.
Acum cativa ani, cand companiile inca “testau terenul” in ceea ce priveste continutul, aveai toate sansele sa mergi mai departe cu o echipa formata dintr-o singura persoana. In ziua de azi, insa, nu vei avea sorti de izbanda daca vei decide sa angajezi un om bun la toate pentru a se ocupa de tot ceea ce tine de continut. Ai nevoie de o echipa de persoane talentate ce lucreaza fiecare pe propriul rol astfel incat sa obtina un continut minunat.
Si, asa cum Cisco CMO Karen Walker a putut observa de-a lungul timpului, angajand peste 200 de content marketeri la nivel global in vederea consolidarii procesului operational de creare a continutului, nu este usor sa angajezi oamenii potriviti.
Influence & Co obisnuia sa angajeze 30 de persoane intr-un singur an, asa ca pot afirma cu tarie ca am invatat cate ceva despre cum sa angajezi content marketeri buni. Daca iti permiti propria echipa care sa lucreze intern, iti prezint cele mai bune sfaturi dupa care sa te ghidezi inainte de a angaja!
1. Cere imediat mostre de lucru
In vreme ce nimeni nu isi doreste sa judece abilitatile unui candidat de a scrie corect si frumos, bazandu-se pe o simpla mostra, numeroase companii importante isi pierd timpul intervievand candidati care pur si simplu nu pot scrie. Desigur, nu toti angajatii vor fi si buni creatori de continut, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa pui accent pe capacitatea lui/ei de a scrie.
Inca de la inceput, cere probe de lucru de la potentiali scriitori freelanceri, editori si creatori de continut astfel incat sa puteti face comparatii ori de cate ori lucrarile lor sunt compatibile cu ceea ce cautati voi pentru aceste posturi. Daca trec proba, atunci candidatii vor merge mai departe.
2. Ofera-le o proba de lucru – dar nu cere candidatilor sa munceasca pe degeaba
Daca te-ai lamurit in privinta abilitatilor de scris ale candidatilor si ai vazut cateva mostre de lucru, este timpul sa afli cum isi pot indeplini responsabilitatile pentru postul pentru care aplica. Da candidatilor o proba de lucru imediat dupa al doilea interviu. In functie de post, acestia trebuie sa alcatuiasca texte, sa completeze un text scris sau sa dezvolte idei de articole pentru clienti in functie de strategiile de lor continut.
Ceea ce nu trebuie niciodata sa faci in aceasta parte a procedeului de angajare a content marketerilor este sa ceri probe de lucru gratuite. Niciuna din probele de lucru pe care le dau candidatii nu trebuie folosite de companie, indeosebi pentru clienti. Nu numai ca nu este etic, insa nu este deloc corect fata de clienti si de potentialii angajati.
In aceeasi nota, nu te astepta ca si candidatii sa petreaca ore in sir in fata unui exercitiu sau a unei probe in timpul interviului. Aminteste-ti ca cei mai buni candidati sunt probabil deja angajati sau au interviuri la alte companii grozave si daca le ceri sa iti faca o intreaga documentatie pentru compania ta, pur si simplu nu ar fi corect.
Fa tot ce iti sta in putinta pentru a te asigura ca exercitiile pe care le dai candidatilor nu dureaza mai mult de 2 ore – tinta voastra este de la 30 de minute la 2 ore. Dar nu va puteti adapta ritmului fiecaruia asa ca, atunci cand probele de lucru se livreaza, intreba-i cat le-a luat sa faca acel material, pentru a va forma o idee si despre cat de repede lucreaza.
3. Pune intrebarile potrivite
Probabil ai deja intrebari standard pentru interviu, care te ajuta sa determini daca un candidat este sau nu este potrivit pentru compania ta. Pastreaza-le pe acelea si mai adauga si tu cateva care sunt special concepute pentru a ajunge la anumite concluzii in ceea ce priveste modul in care va lucra candidatul pentru echipa pe care incerci sa o completezi. Pentru editori si marketeri, poti pune urmatoarele intrebari:
- Vorbeste despre cat de multe proiecte ai putut gestiona in acelasi timp si cum iti organizezi si prioritizezi munca!
Aceasta intrebare este menita sa ofere informatii despre cum persoana respectiva poate sa “jongleze” cu mai multe task-uri in acelasi timp si nu oricum, ci in mod eficient. Fiecare om are modul sau de a se organiza si de a duce la bun sfarsit proiectele si noi cautam numai persoane bine organizate cu multa atentie la detalii. Cei care folosesc markere pentru proiecte sau isi fac liste dinainte, vor fi intotdeauna potriviti pentru vei. Cand cineva spune “Oh, am o memorie foarte buna asa ca pur si simplu tin minte ceea ce am de facut” nu este tocmai ceea ce cauti.
- Ce inseamna un continut bun?
Aceasta intrebare este una subiectiva si nu exista raspunsuri gresite sau corecte. Te intereseaza mai mult felul in care candidatii abordeaza evaluarea continutului. Conteaza numai gramatica si punctuatia? Cat de importanta este locatia? Exemplele personale sunt atat de importante? In functie de raspunsuri, vei vedea cu siguranta daca esti pe aceeasi lungime de unda cu candidatul, cand vine vorba de continut corespunzator.
- Ce iti place sa citesti?
Intreaba acest lucru pentru ca te intereseaza sa stii daca potentialii angajati citesc in maniera continutului pe care doresti sa il creeze. Le place sa citeasca despre antreprenori si companiile care se dezvolta rapid? Super – vor intelege mult mai usor tipul de continut pe care il creati. Le place mai mult sa citeasca nuvele de fictiune pentru adulti? Si asta este grozav, insa va trebui sa petreceti mai mult timp cu trainingul candidatului.
4. Foloseste-ti continutul pentru a conferi angajatilor un nou inceput
Daca angajezi oameni specializati (si asta ar si trebui sa faci) vei dori sa le oferi oportunitatea de a beneficia de training. Din moment ce o anumita persoana accepta oferta companiei tale si incheie un contract de colaborare, imediat ii trimiti informatii despre istoricul companiei, infrastructura companiei, cateva linkuri cu referiri catre articole de content marketing, o detaliere a clientilor cu care lucrati, etc.
Noii angajati nu vor citi din prima zi tot ce le trimiti, insa nu se stie niciodata. Majoritatea oamenilor sunt atat de incantati de noul lor job si atat de curiosi despre acesta incat citesc totul inca din prima zi pentru a se pune la punct cu toate cerintele si informatiile. Si daca trainingul merge bine, echipa se concretizeaza.
Angajarea unei echipe de content marketeri – fie ca vrei sa mai adaugi vreo doi oameni in echipa sau esti decis sa angajezi 200 de persoane noi pentru un nou departament – nu este niciodata o misiune usoara. Insa, daca vei aborda lucrurile asa cum trebuie, vei gasi cei mai buni candidati pentru a completa fiecare post al unei echipe bine definite.
Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.