Grupurile blogosferice – nişte mall-uri virtuale!

Un guest post de Emil Calinescu.

Sursa foto: hope-umc.com

Salutare din nou din deplasare. Acelaşi Emil Călinescu, student, doctorand şi blogger. Pentru ultimul defect este responsabil emilstudentulminune .
Astăzi voi scrie despre grupurile facebook de bloggeri, ştiţi voi, alea care s-au tot înmulţit şi care « devin din ce în ce mai inutile ». Sau mă rog, asta este impresia. Eu voi încerca să arăt utilitatea lor.

Aşadar, există nişte grupuri facebook populate de bloggeri în care lumea intră, îşi lasa link-ul către articolul proaspăt scris şi pleacă. În multe cazuri nu există moderatori, nu există reguli, pur şi simplu intri să-ţi faci reclamă. Din acest motiv, există grupuri speciale de link-exchange unde însă se întâmplă ce se întâmplă şi pe toate celelalte grupuri. Există câteva grupuri mai speciale, unde trebuie ori să mai scrii 2 cuvinte despre articolul tău, ori pe altele unde nu e voie deloc să postezi. Şi da, grupurile astea sunt cu moderatori.

În rândurile următoare mă voi referi strict la grupurile unde « se face spam ». Grupuri care pentru unii sunt complet inutile. Sau aşa se spune teoretic. Şi că de obicei, mă voi da pe mine exemplu.
Sunt blogger demult, din 2008, dar pe astfel de grupuri am intrat doar din ianuarie. D-atunci efectele cantitative au fost evidente: am crescut în zelist de pe locul 1mie şi ceva până pe 93, am vizualizări aproape duble, mi-au crescut urmăritorii, comentariile la fel. Efectul în timp este evident. Nu ştiu ce s-ar întâmpla dacă mâine aş părăsi astfel de grupuri. Prefer însă să n-o fac. Este principiul ăla de a da înapoi : dacă acolo « m-am afirmat », hai să se afirme şi alţii în faţa mea.

Citeste si:  Cum sa-ti faci copilul sa te asculte

Am testat câteva zile, luate la întâmplare, să văd ce se întâmplă dacă nu-mi postez articolele pe grupuri. Diferenţe evidente de trafic nu sunt. Deci e ca şi cum n-aş posta. Şi atunci, totuşi, de ce o fac ? Simplu : de imagine.
Şi pentru asta voi da un exemplu din viaţa reală. Mă uitam mai demult la o emisiune economică, nu are relevanta care. Şi era dat exemplul magazinelorde telefonie. Se punea întrebarea, altfel corectă, de ce îşi fac acestea magazine în Mall-uri, că de fapt vânzări n-au cine ştie ce şi preţul chiriei este mai mare. Răspunsul acestora a fost promt : pentru imagine. Trebuie să ştie lumea că existăm. Coca-Cola da bani pentru reclamă, să aibă lumea impresia că e peste tot.
La fel şi alde Vodafone … dacă ar fi într-un mall doar Cosmote şi Orange, imaginea Vodafone ar fi afectată. Se calculează profitul total al companiei, nu profitul fiecărui magazin în parte. Un magazin poate să nu vândă nimic, poate un nene a convins pe unul să cumpere telefon, iar acesta s-a dus la alt magazin, tot Vodafone.

Acelaşi principiu e şi la grupurile facebook : pe ele dovedeşti că exişti. Dacă postezi articolul tău pe toate grupurile, o să ţină minte lumea link-ul tău. O să spună : BLOGGERUL X E FOARTE ACTIV PE GRUPURI, HAI SĂ VEDEM CE SCRIE. Dacă ar fi doar un articol rătăcit, pe un grup, nu l-ar baga nimeni în seamă. Cantitatea de articole da uneori valoarea unui blog.
Ca să revenim la exemplul de mai sus : o firmă mare este una care are sute de magazine. E preferabil să cumperi de la ei decât de la unii care au 2 magazine în toată ţara, nu ?
Şi încă o metodă pentru a maximiza efectul : postaţi pe grupuri la intervale de timp. Aţi postat articolul pe grupul X la 9, următorul grup va încasa articolul vostru la 10. Şi tot aşa… Asta am aflat-o de la un blogger oltean :)

Citeste si:  Cum uitam fostele iubiri

În final, repet sfatul : nu ignoraţi acele grupuri. Nu sunt reţeta sigură de succes, nu fac minuni, dar sunt o metodă ce nu poate fi ignorată. Pe termen scurt rezultatele palpabile sunt minime, pe termen lung însă rezultatele sunt evidente.

Salutări BLOGOSFERICE tuturor !

Vrei să scrii pe Blog Event, dar nu o poţi face regulat? Este simplu. Blog Event accepta guest-posturi. Tot ce trebuie să faceţi este să trimiteţi un e-mail la adresa blogeventro at gmail.com.

Daca esti in cautare de advertoriale SEO, cei de la www.SeoPower.ro iti pun la dispozitie o lista de cateva sute de site-uri pe care poti face link building.

9 thoughts on “Grupurile blogosferice – nişte mall-uri virtuale!

  1. Uite o idee si mai si. Grupurile de bloggeri ii lasi pt eventuale nelamuriri. Pentru promovat, postezi intr-un grup creat de tine, grup format din potentiali cititori. In acest fel, iti e mult mai clar cum e brandingul.

  2. Of, am uitat sa precizez in mail ca guest-urile trebuie publicate martea. Asta e, pt voi am facut o exceptie :)

    Multumesc de gazduire si voi mai reveni , cu drag, pe acest blog :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *